Snart vår!!!

Motarden ligger nerskruvad i molekyler och jag har inte råd att köpa sporthoj föräns 25e maj så snön kan ligga kvar.

Prognos Från imorgon, Borås

Vintern på gång
lördag -4 sol/måln
söndag -3 sol
Våren kommer
Måndag 1+ sol
Tisdag 2+ som/måln
onsdag 6+ sol
Torsdag 5+ sol
Fredag 4+ sol
Vintern kommer
Lördag 1+ snö
våren försenad
Söndag 3+ snö/regn

Kan meddela att jag observerade ett säkert vårtecken imorse vid 05:00 i centrala Stockholm. Sopbilen! Och då menar jag inte dom små som sopar gångvägar utan den STORA som var i full färd med att sopa gatorna :D

Edit: Nu ÄR det fanimig nära!, kan komma så mycket snö ni vill men NU ÄR DET NÄRA och INGET kan få mig annat tänka något annat :D:D:arsele *tar på sig tvångströjan igen* :3freak

Last edited:
-18 här inatt, fullt med snö och det är bara 6 månader kvar tills hösten är här igen, känns inte som det kommer bli någon jävla sommar eller vår..... Mvh Bitterfittan Peter Landin :fakta

Fyllde garaget med den ljuva lukten av gummi här om veckan. Vägrar tvätta jackan innan våren är här! Morsan va inte lika nöjd som jag dock, hon säger att blommorna dööööör.... :dummer

Idag fick jag en sån riktig abstinens. Mår allmänt dåligt för att det är kallt, fryser och är deppig. Drömmer om att få sätta mig på hojen och ta en skön tur igen. Fy fan, förra året började min säsong i början på Mars. Men det känns inte som det blir så i år, får hoppas jag får ett par sköna månader med hojåkande nu :)

Det ser ut som att jag kommer att pendla med hojen till jobb hela veckan ^^

tiodygnsprognosfrmalmva.jpg

Nu sticker det fan lite i psyket att inte bo på sydkusten. :gråta
Å andra sidan var den tidiga starten på säsongen det enda bra med karlskrona.

Undrar om det är för tidigt att sikta in sig på att köra till jobbet i slutet av nästa månad.. Om det bara är torra vägar och några plusgrader så kommer jag nog börja rasta hojen.

Lite kallt men det gick bra :)
Härlig känsla att vara ute och köra igen.

20130225080650.jpg

Det känns som att våren är på G, har ev en ny hoj på gång. Nackdelen är att den behövs fixas iordning. Vägrar mecka under säsong. PANIK:huvet

Värmen fick ett ryck o bjöd på +2-3 grader i Luleå i helgen. Härligt. Tror hela Luleå var ute o gick på isvägarna runt stan. Såja, bara ett par månader kvar.. :huvet

Bild från förra året nån gång, kanske borde prova dubbat nästa år :hihi
1615525_520_292.jpg

Vaknade upp med morgonstånd till fågelkvittret i morse!
Nu är våren fanemej nära:yoparty
8 plusgrader idag!

11 grader på termometern i Kristianstad idag, varit ute hela dagen med Mt-an och har inte haft några problem som helst,Inte ens kallt om fingrarna:banana. Underhållsladdade och startade till och med upp Ninjan idag. Nej nu är fan våren kommen till Skåne. And don't you dare say anything else:4skrika

6,7 i falun idag och det kliar som fan i fingrarna.
har försökt det mesta att få bort lite av abstinenten, ha hojhandskarna istället för vanliga vinterhandskarna, ut och fota på frysta sjön, ta en promenad.

Var så nära att dra ut hojen i måndags men istället stod jag och fotade resterna av en bilolycka i området :3freak

Det är kallt som stryk i Göteborg fortfarande (-2 med +4 senare under dagen) men det hindrade inte en gammal Suzuki från att åka till jobbet.

Smakprov på dagens tur, min laptop gillar inte att komprimera filmer och har inte tillgång till den stationära så blev bara en liten film. Mellan 8 och 10+ grader och sommarhandskar på! Var inga större problem.

Back