Snart vår!!!

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
tja! 30k inköp, försäkringen är exkluderad. mjo, vill dock inte ha någon nakenhoj tror jag.. någon sport/tourer eller liknande. har kikat lite på cbr 600 f men kanske finns några motsvarande modeller.

vill du ha en kåphoj fast med touring sadel ;)? eller är det mer så att du är ute efter en typ 600RR fast i mildare utförande i allmänhet? För som Sport/tourer så finns de ju Yamaha FZ6-S med sina knappa 100hk. den har väl Lite mindre kåpor men ändå, mer eller mindre en mild R6a.
Kanske Kawazaki zxr? eller kanske en Yamaha YZF thundercat (som en R6a med touring sadel och mindre hk).

Alltid svårt att rekommendera hojar man inte kört, men de är väl några hojar jag kan tänka mig påminner om hondan du kollat på! lycka till :tummenupp
 

MaxKaka

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2013
Ort
Halmstad
Hoj
05 Ducati Monster 620
8 grader i skuggan och solen sken i halmstad idag! Gött med en timmes körning, sen var händerna is ;p :gnissla
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
vill du ha en kåphoj fast med touring sadel ;)? eller är det mer så att du är ute efter en typ 600RR fast i mildare utförande i allmänhet? För som Sport/tourer så finns de ju Yamaha FZ6-S med sina knappa 100hk. den har väl Lite mindre kåpor men ändå, mer eller mindre en mild R6a.
Kanske Kawazaki zxr? eller kanske en Yamaha YZF thundercat (som en R6a med touring sadel och mindre hk).

Alltid svårt att rekommendera hojar man inte kört, men de är väl några hojar jag kan tänka mig påminner om hondan du kollat på! lycka till :tummenupp

tack för tipsen.. lutar nog mest åt en zxr/cbr iallafall, får se om man kan knega ihop lite mer. även kikat på cbr 900 rr mellan 98-01 och de ligger ju i den prisklassen med :).
 
Last edited:

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
tack för tipsen.. lutar nog mest åt en zxr/cbr iallafall, får se om man kan knega ihop lite mer. även kikat på cbr 900 rr mellan 98-01 och de ligger ju i den prisklassen med :).

ja du, jag kör en FZ6. har bara kört den 1 säsong och de är min första hoj och jag har redan tappat "respekten" för kraften i den. så om du funderar på en större CC så tror jag faktiskt det är en bra ide (det är vad jag skall göra så fort jag har råd)! och en 900RR! wow vilken skönhet!
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Hade premiär 3'e januari. Kunde bocka av det i kalendern men det var inget bra grepp i kylan. Det blev mjukt gaspådrag. När jag kom hem var bakdäcket knappt fesljummet. Såg dock i helgen att solen orkade smälta bort snön och det var verkligen skönt att se. Det och mässan i fredags, då är det ett som är säkert - Våren är på G! :banana
 

sniegel

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Haninge
Hoj
Suzuki GSX 750 -98
Jobbade i stan i sthlm och såg flertalet motorcyklar som var ute och körde :) Dock mest offroad modeller som bmw f800 etc.. Well, 2mån till om vi har tur!
 

hansaa

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Ort
Linköping
Hoj
triumph daytona 675
Hoppas att det kommer lite värme snart, undan med salt o grus så man kan ge sig ut i slutet av mars!!!:tummenupp
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Hämtade hojen igår kväll, 1mil hem blev 4mil för någon konstig anledning. Jag råkade alltid hamna i tunnlar och hojen skrek av glädje...
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Det är fan åkbart genom "byn" nu, skulle solen fortsätta pressa så det torkar upp lite så tror jag nästan jag tar en första sväng i helgen :tummenupp
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Blir nog en liten sväng idag faktiskt. Ska iväg och kika på hoj åt tjejen som ska börja övningsköra.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
körde igår, lite små kyligt om låren men vi hade 4+ på kvällen (enl. mobil appen) det var inte helt fel, några + till och kanske lite sol sedan är vi där på riktigt :yoparty blev en 2 timmars åktur iaf ;) men de e ju kul när man äntligen har fått kompis som kör med en :krama
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Här mellan Norrköping o Stockholm är det absolut åkbart,
har varit milt rätt länge nu.

Det står nog i Bondepraktikan att så fort Ozzians R1a
får sin första årsservice så inträffar våren :tomten

VårRetta.jpg




Förresten, när börjar hojsäsongen???
-Vår eller höstsäsongen? :D
VinterXT.jpg
 

hansaa

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Ort
Linköping
Hoj
triumph daytona 675
Det är fan för kallt att ge sig ut nu, hade jag ägt en ktm så hade jag nog övervägt att ge mig ut, en upputsad symaskin gör sig bäst när värmen kommer. Får väl gå ut o byta olja/filter för att lugna abstinensen.
och ett glas rötjut!

Trevlig Helg tjääna
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Så, körde hem en XJ600 Diversion åt tjejen. Aldrig kört en så lätt hoj, kan inte tänka mig hur det känns att köra sporthojar med liknande vikt fast 3-4 gånger så mycket effekt. Vägarna mellan Vikingstad och Linköping var inget problem fast lite regn. Det är värre när man kommer in på småvägar som är grushav.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Så, körde hem en XJ600 Diversion åt tjejen. Aldrig kört en så lätt hoj, kan inte tänka mig hur det känns att köra sporthojar med liknande vikt fast 3-4 gånger så mycket effekt. Vägarna mellan Vikingstad och Linköping var inget problem fast lite regn. Det är värre när man kommer in på småvägar som är grushav.

Blev det en 90-talare?
Kör själv en xj600 -85 som är ombyggd till cafe racer. Tjejen köpte en xj 600 i originalutförande som hon övningskör med. Original känns den lite som en buss tycker jag:D
Tycker även 90-tals xj600 är väl gungiga men xj6 från 2009 (tror jag den kom) är ju väldigt lätta/nätta.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top