Snart hojlös.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Rf.en skall byta ägare de närmasta dagarna, bara lite praktiskt från nya ägaren blir löst först. Så nu är stora jakten igång för mig, och jag slås över hur billigt allt har blivit för mig att försäkra :va Känns som att :tomten har kommit fast det inte är jul ännu. Har jämfört några olika modeller som jag haft regnummer iofs bara på folksam, men de ligger bra till för mig just nu med det jag jämfört tidigare, mina kriterier är kanske bra för att bara haft lappen i 2 år, med passerad 35 års ålder, villa med eget låst garage.
¨
Några ex för mig helår halvförsäkring året runt försäkring
R1 98-99=2300 kr
ZX9r 01:a= 4877 kr
R6:a 00:a= 4300 kr
gsxr 750 oo:a= 3593kr

Förr har försäkringen varit ett aber, men nu känns det som man kan välja o vraka, har ännu inte jämfört någon CBR modell.

Är det fler än jag som börjar tycka det är billigt med försäkringar?? Dessa priser är inte värre än vad man har på bilen! El är det mest för man harvar med gammelhojar det är :banana -priser?

sporTlovEr skrev:
2215528 Rf.en skall byta ägare de närmasta dagarna, bara lite praktiskt från nya ägaren blir löst först. Så nu är stora jakten igång för mig, och jag slås över hur billigt allt har blivit för mig att försäkra :va Känns som att :tomten har kommit fast det inte är jul ännu. Har jämfört några olika modeller som jag haft regnummer iofs bara på folksam, men de ligger bra till för mig just nu med det jag jämfört tidigare, mina kriterier är kanske bra för att bara haft lappen i 2 år, med passerad 35 års ålder, villa med eget låst garage.
¨
Några ex för mig helår halvförsäkring året runt försäkring
R1 98-99=2300 kr
ZX9r 01:a= 4877 kr
R6:a 00:a= 4300 kr
gsxr 750 oo:a= 3593kr

Förr har försäkringen varit ett aber, men nu känns det som man kan välja o vraka, har ännu inte jämfört någon CBR modell.

Är det fler än jag som börjar tycka det är billigt med försäkringar?? Dessa priser är inte värre än vad man har på bilen! El är det mest för man harvar med gammelhojar det är :banana -priser?

Köp en cbr 1000 rr, det finns en repsol på blocket för endast 95k, jag betalar strax över 3100 kr/halvförsäkring/helår för min :tummenupp

Det där låter ju som helt sjuka priser.
Jag var iof överraskad över vilka jag fick jag jag kikade runt. Men det där var sjukt.

Halvförsäkring är inge vidare om man lägger omkull hojen....då spelar det liksom ingen roll hur "billigt" det var att betala 300:- / månad... :3freak

Hm, tycker det låter väldigt billigt man har ju hört skräck exempel på folk som fått över 100 000 kr om året för en R1 helår/hel så 2300 för en R1 98-99 låter inte troligt men vad vet jag.

the blue skrev:
2215563 Hm, tycker det låter väldigt billigt man har ju hört skräck exempel på folk som fått över 100 000 kr om året för en R1 helår/hel så 2300 för en R1 98-99 låter inte troligt men vad vet jag.

Har iofs räknat med smc´s rabatt efter gått kursen i samarbete med folksam i broms o kurvteknik, ordinarie pris 2860 kr, men jag fick 2369 kr, jag hörde idag då jag ringde för någon vecka sedan och offerten på detta kvarstår.

GSXR alla dagar, lite värre, lite bättre osv.. och ja jag e partisk, jag e det av en orsak

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back