Snart hojköp men vad trött man blir!

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
...
Pga det ena o det andra (inte pengar för en gångs skull!) har jag inte köpt en hoj än! Letar lite smått då jag snart vet hur det blir och man läser en del annonser. Ibland frågar man sig bara vad är det för konstig människa som säljer den här egentligen?! Kort o gott är det nästan så man kan ge upp en hoj genom att läsa annonsen, såvida allt annat inte känns rätt. Ta ett exempel, en kille säljer sin R1:a som både är lagd o uppenbarligen inte allt för ompysslad: :gnissla

"Motorcykeln har lite små skavanker:Spricka i framskärmen.Mindre,knappt synlig bula i tanken. Skrapad bakkåpa pga att MCn tappats från stillastående.

MC'n är betald och ej skuldsatt.

Vid eventuell provkörning tages pengar/postväxel och körkort i pant.Om skada på MCn uppkommer under provkörning så köper du motorcykeln.

Eventuell provkörning kommer att ske på inhägnat område.
Nya vänner och testpiloter undanbedes vänligt men bestämt.
Vid ägarbyte postar vi byteshandlingarna tillsammans."

Okej, vad är detta tänker man?! Han har tydligen bana till förfogande och litar nog inte ens på sin egen brorsa?! Bara att leta vidare... :D

Pga det ena o det andra (inte pengar för en gångs skull!) har jag inte köpt en hoj än! Letar lite smått då jag snart vet hur det blir och man läser en del annonser. Ibland frågar man sig bara vad är det för konstig människa som säljer den här egentligen?! Kort o gott är det nästan så man kan ge upp en hoj genom att läsa annonsen, såvida allt annat inte känns rätt. Ta ett exempel, en kille säljer sin R1:a som både är lagd o uppenbarligen inte allt för ompysslad: :gnissla

"Motorcykeln har lite små skavanker:Spricka i framskärmen.Mindre,knappt synlig bula i tanken. Skrapad bakkåpa pga att MCn tappats från stillastående.

Vid eventuell provkörning tages pengar/postväxel och körkort i pant.Om skada på MCn uppkommer under provkörning så köper du motorcykeln.

Okej, vad är detta tänker man?! Han har tydligen bana till förfogande och litar nog inte ens på sin egen brorsa?! Bara att leta vidare... :D

Det är ju helt rätt ju! Man ska inte lita på någon! Inte ens sin bror! :D

....

Jag förstår inte riktigt din vinkling. Han kan väl lita på sin brorsa men han litar inte på eventuella hojspekulanter?? Det är väl inte konstigt?

Köp min då som ny gått 20 mil

Hmm väldigt försiktig människa som ska sälja den....

Men å andra sidan är det inte fel att vara det..
Inte kul att stå där och se sin hoj försvinna..
El köpa en hoj där man får skulden på köpet..:D

Han verkar va rätt rädd för att bli knullad :D

Nämen skämt å sido....lite väl mkt krav och bök lät det...jag skulle gjort som du....gått vidare och sökt efter annan säljare.

Sverige; trygghetsnarkomanernas förlovade land :gnissla

Jag menar att man kan vara noga när man säljer men den här killen lider nog som sagt av nån nojja! Att först dra upp allt skit med hojen och sen vinkla försäljningen som att det skulle vara nåt one-of bygge kan ses rätt udda, men visst är det upp till var och en (jag tror inte man vinner på det så att säga i hans fall).

Förstår inte problemet, killen vill inte bli lurad. Hur jobbigt är det att ta med sig en postväxel eller cash om man nu tänkt sig att köpa hojen.

Jag menar att man kan vara noga när man säljer men den här killen lider nog som sagt av nån nojja! Att först dra upp allt skit med hojen och sen vinkla försäljningen som att det skulle vara nåt one-of bygge kan ses rätt udda, men visst är det upp till var och en (jag tror inte man vinner på det så att säga i hans fall).

För många har blivit av med hojen på grund av skojare därför agerar flera så här och jag skulle göra samma sak.....Sticker de med hojen under provkörningen får du troligen inget av försäkringsbolaget. Tjuvar borde skjutas.

Mm, många intressanta svar. Kanske dags att göra lite förändringar i systemet för hur det går till vid såna här tillfällen? Man åker till polisen, legitimerar sig med pass, får ett "det här är jag och jag ska provköra fordon med regnr X-papper" och sen visar man det vid provkörningstillfället? En del till köpare och ett till säljare vid testet gäller som kvitto så man inte kan dra bara sådär utan att hamna i skiten...

Rätt mkt starwars kanske men en idé i alla fall!

Eller så tar man med sig pengar och provkör på inhägnat område.

Trots att hojen är lite skadad så är den fortfarande värd en hel del pengar - pengar som man verkligen inte vill bli av med för att en 'köpare' sticker med hojen under provkörningen. Det finns kanske folk som har råd att bli av med en hoj utan att få nåt tillbaka - jag tillhör inte dem och tycker att killen med annonsen låter vettig.

Jag skulle knappt ens släppa ut någon på inhägnat område. Hur kul är det om killen/tjejen skrapar upp hojen? Visst, man kan hävda "du kraschar du betalar" men hur trist är det inte att driva ett sånt mål. Och kom inte med några dragan-med-kettingen-metoder, jag är alldeles för snäll för sånt. :)

Jag skulle knappt ens släppa ut någon på inhägnat område. Hur kul är det om killen/tjejen skrapar upp hojen? Visst, man kan hävda "du kraschar du betalar" men hur trist är det inte att driva ett sånt mål. Och kom inte med några dragan-med-kettingen-metoder, jag är alldeles för snäll för sånt. :)

Så hur säljer du MC? Sitter du bakpå? :va

En liten berättelse när jag va 18 och skulle sälja min kära kawa zx750r-92 pga att jag missa med körkortet. Kom och och titta med en vän. Och så ville han ta en tur. Jag tog körkort och nyckeln till bilen. Han kom tillbax med en trasig spegel och handtag... Och lite repig på sidan. Han drog en historia och jag sa. Du får betala, han hade inga pengar på sig men lova att betala. Fick hans nr. Och behåll körkortet... Jag ringde han varje dag i ca: 2 månader men han hade inget jobb eller pengar. Gick till polisen samma dag som det hände. Och dom sa HAN har inte gjort nåt olagligt. Så dom kunde inte göra nåt. Så jag fick fixa skiten och han har inte betalat efter 7år. Va ett tag sen jag ringde men kanske ska ta tag i det igen. :va

Hmmm ska f*n leta reda på han.....

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back