Snart Göteborgare

rikardo_

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
2009, yamaha, r1
Hej på er

Jag ska flytta till Göteborg nu i Februari och funderar lite om det finns någon sporthojs klubb man är välkommen att hälsa på i ? Har ni någon lokal ni brukar träffas i, hur funkar mc livet i gbg?

Ha det /Rikard

Du är alltid välkommen till WCX på fest när det är.

annars är det väl mest så att man träffas på sommaren på lördagar och söndagar på götaplatsen vid 12 tiden och kör en vända på ett par timmar, lr kollar man i körtråden om någon ska köra

på vintern blir det ju mest öl drickande :öl:fyllisar

Kolla in fikarådet...
Fikar oftast på torsdagar...ibland många ibland få...

Välkommen till gbg...

Okej men vad är WCX jag antar att det är någon pub eller liknande? Det finns många bikers kvar i Umeå däremot börjar jobben försvinna :huvet Ungefär när brukar man kunna köra hoj där nere i Göteborg ?

Tack för alla svar :tummenupp

Okej men vad är WCX jag antar att det är någon pub eller liknande? Det finns många bikers kvar i Umeå däremot börjar jobben försvinna :huvet Ungefär när brukar man kunna köra hoj där nere i Göteborg ?

WCX - West Coast Xtremes (www.wcx.nu)
En MC-klubb som brukar ha fester där det är mycket glada människor, roligt och billigt i baren :)

Last edited:

Välkommen till Göteborg...

De är bara ut å köra när vädret passar,,,:D :D

I April nånstans brukar vara lagom att damma av hojen. Detta varierar givetvis men är troligtvis nån månad bättre än norröver :)

Okej då vet jag lite mer :tummenupp Såg att det var fest på wcx den 7e feb, om allt går som det ska så tittar jag nog förbi då :yoparty Annans kanske man träffar några gbgare på stockholmsmässan nu i helgen.

Tack

Du är så välkommen till WCX.
Tror inte jag sett någon gå därifrån annat än redlös.

Kan ju vara för att baren är billig.
Du får ju komma fram i baren o presentera dig.

vart håller ni i WCX till då? och är det bara glida förbi om man är sugen på en öl eller elva?

Välkommen :hej

vart håller ni i WCX till då? och är det bara glida förbi om man är sugen på en öl eller elva?

Högsbo industriområde, fältspatsgatan. Minns inte gatu-nr men hittar du till gatan så kommer du inte missa det :tungan

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien