Snart dags igen, SMC på Arlanda Test Track 1-2/6

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
YES! Så är det dags igen för kurs på populära Arlanda Test Track.

Sist vart båda kursdagarn fyllda och vi hade ca 110st glada deltagare som var med och körde lördag och söndag.

Med den kurshelgen i bagaget kan jag VARMT rekommendera att anmäla sig i tid, sista veckan så fylldes två tredjedelar av kursen väldigt snabbt och jag fick mail från folk som ville med men som hade väntat in i det sista och kom nu alltså inte med då kursen var full.

För att anmäla er.
Lördag 1/6: https://www2.svmc.se/school/anmalan/431
Söndag 2/6: https://www2.svmc.se/school/anmalan/432

För att se hur skoj vi har det.
Foton av Peter1980: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?262933-SMC-BKK-Arlanda-Test-Track-130511

Välkomna på kurs! :tummenupp

Än finns det gott om plats men senaste dagarna har det dykt in fler deltagare så passa på _innan_ platserna tar slut den här gången. :tummenupp

För er som undrar över hur banan är att köra så finns det lite filmer här på forumet, länkar in en som 'psxcare' har lagt upp från 12:e maj.

Bokningarna börjar trilla in och nu börjar väderprognoserna visa på finväder också så har ni tänkt hänga med så passa på att boka innan det blir fullt.

weather_ATT.JPG

Misstänker att det är kört för mig men frågar ändå.
Hade tänkt att boka in någon av dagarna men har nyligen fått plånboken innehållande körkort stulen.
Kör med passet i fickan nu när jag är ute och rullar ifall någon konstapel skulle vilja ta en titt, men hur funkar det med att delta på kursen utan att kunna uppvisa körkort?
Är det ens möjligt?

Nytt kort är beställt och betalt men risken är att jag inte hinner få det innan helgen.

Misstänker att det är kört för mig men frågar ändå.
Hade tänkt att boka in någon av dagarna men har nyligen fått plånboken innehållande körkort stulen.
Kör med passet i fickan nu när jag är ute och rullar ifall någon konstapel skulle vilja ta en titt, men hur funkar det med att delta på kursen utan att kunna uppvisa körkort?
Är det ens möjligt?

Nytt kort är beställt och betalt men risken är att jag inte hinner få det innan helgen.

Vid förlust av körkort är det viktigt att polisanmäla detta, så att den som har ditt körkort inte kan använda det i kriminella syften. Den polisanmälan tillsammans med ett ID eller dylikt räcker för polisen som gällande körkort fram tills du fått ditt nya... så då gäller det för oss också så vitt jag förstår.

Prata med polisen när du förlustanmäler körkortet så har de all information. :tummenupp

EDIT: Hade tydligen fel... transportstyrelsen skall man kontakta.
http://www.korkortsportalen.se/jag-har-forlorat-mitt-korkort/stulet-borttappat/

Har använt just den tjänsten du länkar till.
Kollade närmare på papperet som jag fick hem i samband med förnyelsen och där framgå vilka behörigheter jag har.
Så om jag tar med det dokumentet och ID så är det grönt att köra väl?

2.jpg

Är banan i gemförelse med t.ex midlanda storleksmässigt? Större? Mindre?
Varför kan inte privata arrangörer boka denna bana?

Är banan i gemförelse med t.ex midlanda storleksmässigt? Större? Mindre?
Varför kan inte privata arrangörer boka denna bana?

Längmässigt är den som Gelleråsen (2,4km) fast med dubbelt så många kurvor (19st).
Körmässigt är den som ingen annan överhuvudtaget.

Utformningen på banan lämpar sig utmärkt för teknikträning men inte så värst bra för tidsträning.

Sådär, då börjar väderprognosen ordna upp sig inför helgen också!

Blir fint att passa på att fota lite om jag får tid över! :tummenupp

NU har vi haft en toppendag på Arlanda Test Track, regnet kom inte förräns sista passet så det har verkligen varit topp på alla fronter. :)

Imorgon verkar vädergudarna ha vänt och lovar nu sol hela dagen enligt de siter jag kollat på, så nu laddar vi och är ni sugna så finns det fortfarande platser kvar, så passa på att boka in er ikväll. :tummenupp

NU har vi haft en toppendag på Arlanda Test Track, regnet kom inte förräns sista passet så det har verkligen varit topp på alla fronter. :)

Kan bara hålla med! Aldrig haft sånt flyt med vädret som idag!
Nu ska det sitta fint med en nödraket som uppladdning för en till grym dag imorn!

Stort tack för väl genomfört arr, som vanligt! Kul och lärorikt, lite trafik på banan, kanon!
Värmen och otränade ben har nu gjort att jag parkerat mig i soffan för resten av dagen, möjligt också in till nästkommande vecka.

Har idag varit på min första heldags kurs med SMC på Arlanda Test Track. Stort tack till alla instruktörer som lägger sin fritid för att lära oss andra att köra hoj! Ser redan fram emot nästa tillfälle att köra på denna bana. :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman