Snart är det dags! Lista dina topp fem i årets MotoGP.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Eftersom det bara är en och en halv vecka kvar till det att säsongen drar igång är det hög tid för alla soffexperter att ta fram topp fem i MotoGP.
Motiveringar varför ni valt som ni gjort är ett krav.

1. Rossi - tråkigt kanske men han har visat att han är den bäste av alla. Dessutom otroligt säker och tar alltid poäng. Hondaförarna kommer att ta poäng av varandra vilket innebär att de inte kan utmana i sammandraget. Han kanske inte kommer vinna från början men efter sommaruppehållet kommer det vara samma visa som tidigare. Hoppas han kan sluta med sina fåniga miner in i kameran, peruker etc.Eller kanske mest att kommentatroerna på Eurosport slutar fnittra som skolflickor så fort Rossi himlar med ögonen...

2.Biaggi - snabbast av Hondakillarna men det räcker, återigen, inte hela vägen. Kommer leda VM i början men tappar succesivt mot Rossi. Kommer sin vana trogen gnälla på att Repsolkillarna har bättre delar i sina RC211V:er. Allt är som vanligt med andra ord.

3. Edwards - stor i truten men i år kommer han att följa upp det på banan också. Stabil och inte så många missöden gör att han kommer vara farlig hela säsongen.

4. Capirossi - Ducatin går som en raket men det är för ojämnt och Capirex blandar blixtrande tävlingar med krascher.

5. Checa - En darrig försäsong till trots. Checa kommer ta poäng regelbundet och en bättre hoj kommer ge några pallplatser istället för fjärdeplatser. Inget spektakulärt dock.

Årets citron till: Kenny Roberts.
Årets återkomst: Shinya Nakano/Kawasaki
Årets press: Nicky Hayden
Årets vad gör vi här 1: WCM
Årets vad gör vi här 2: Proton/KR5

Förra året tippade jag skitdåligt och det gör jag väl i år igen men det är ju det som är charmen. :tungan

Last edited:
Topp fem utan inbördes placering:

1. Sete: Var den ända som på riktigt körde ifrån Rossi i fjol.

2. Rossi: Klart den bästa föraren, hojen kommer nog vara ganske konkurenskraftig i mitten av säsongen.

3. Barros: Har tillsammans med Hayden det bästa och senaste matrialet från Honda. Kan bromsa sig om vem som helst.

4. Capirossi: Vinner kanske nått rejs och placerar sig på pallen ganska många gånger.

5. Biaggi: Gnäller mest och lowsidar sig av banan när han försöker hänga på de som riktigt ligger på. Har han tur så kommer han på tillräckligt många fjärdeplatser.

Bubblare är Melandri och Hayden.

1. Edwards - Träningstiderna säger en del om denna jänkare, hoj kan han iaf. köra! Att köra hondan kommer att vara lekande lätt för honom då han har fått lära sig MotoGP "the hard way", vilket kommer att göra honom till en vinnare!

2. Hayden - Det verkar bli jänkarnas år, då Nicky äntligen får vara numero uno i sitt team, vilket kommer att vara så "cool" att han kommer att köra som en gud!

3. Rossi - Först på tredjeplatsen hittar vi vår gode Rossi, då yammans kräm i motorn inte riktigt räckte till mot hondorna. Att yamma kommer att spränga en hel del motorer i ren desperation hindrar Rossi från att nå den absoluta toppen!

4. Capirossi - Duccen är bra även detta året, men fortfarande har Ducati problem med bakändan vilket gör att capirex gör en del highsiders och missar därmed många värdefulla poäng!

5. Gibernau - Playboyen klarar inte riktigt pressen från jänkarna i år, vilket gör att han tappar sitt självförtroende och börjar mesköra lite. Poäng tar han, men inte tillräckligt!

Årets comeback - Suzuki & Kenny Roberts. Minst 3 pallplatser!

Årets flopp - Biaggi kommer att lowsida sig ut ur topp 5

Helt ovetenskapligt framtagen och antagligen är jag helt ute och cyklar...

1. Gibernau: av samma anledning som soppatorsken samt att det vore kul för sporten om någon annan vann nån gång
2. Rossi: kör skramlaha men lyckas ändå vinna några tävlingar
3. Barros: Han har kört så länge nu...
4. Biaggi: hans tjurskallighet gör att han håller sig i topp 5
5. Hayden: Onekligen en talang

Nyteknik skrev:
Min var först och hade desssutom en fin bild. :fatta!

Din handlar ju om vilka vi vill ska vinna. Denna handlar om vilka vi tror ska vinna.

Sluta spamma nu annars bannar jag dig från Racingforumet! :mad: :tungan

Goodstuff skrev:
Din handlar ju om vilka vi vill ska vinna. Denna handlar om vilka vi tror ska vinna.

Sluta spamma nu annars bannar jag dig från Racingforumet! :mad: :tungan

Ok jag ger mig.

1. Rossi. Yamahan är tillräckligt bra.
2. Biaggi. Hondan är inte tillräckligt mycket bättre än Yamahan.
3. Gibernau. Sete är inte lika jämn som Biaggi.
4. Edwards. Inte lika vass som Gibernau.
5. Barros. Lika snabb som Biaggi/Gibernau men ojämn.

Så kommer ställningen se ut i oktober. Ser fram emot att stämma av listan mot verkligheten då. Vad är priset för alla fem rätt?

1. Sete - Som någon sa: Den ende som på riktigt körde ifrån Rossi ifjol. Han har dessutom fattat själv hur snabb han är nu och nöjer sig inte med något annat än översta pallplatsen

2. Barros - Ryser av välbehag vid minnena av hur han körde senast han rejsade en RCV.

3. Rossi - Ehhh.... har ingen kommentar.

4. Biaggi - Sjukt snabb men viker ner sig när det blir tufft.

5. Edwards - Har vinnarskalle. Hoppas få se några dueller mot Bayliss igen!

Helvet vad illa man gissar. Sete kör ju bra och Edwards cruisar runt. Ducati är inte med i matchen och Checa får rycka upp sig.

Att Rossi, Gibernau och Biaggi blev blev de som stod för toppstriden är inte så förvånande. Vad jag däremot ogillar är att Barros inte fått till det. Jag vile verkligen att han skulle lyckas, han är så talangfull och har en skönt RR-mässig inställning till sitt arbete till skillnad från många andra som beter sig som rena cirkusapor. När han äntligen fick en fytaktare av Honda i slutet av 2002 visade han direkt var skåpet skulle stå. Han åkte ikapp, åkte om och ifrån Rossi så att det visslade om det. Vilken kille! När han sedan skadade sig inför årets första tävling 2003 var det kört för den säsongen. Styrningen i Hondas fabriksteam 2004 trodde jag skulla vara biljetten till en topp-3-utmaning 2004 men tyvärr är den fart han visade prov på i slutet av 2002 som bortblåst. Även Tamada hoppades jag skulle få sitt genombrott men att blinka till då och då som han gör räcker inte till. Hans wildcardstart i WSB på Sugo 2002 var häpnadsväckande. Första racet låg han och kortegekörde artigt bakom märkeskollegan Collin Edwards. Andra racet körde han om som ingenting och bara försvann. Att han fortfarande har fart visade han ju i Brasilien men att förja upp det på Sachsenring som han gjorde imponerar inge vidare. Min personliga favorit Norrick Abe har inte heller gjort några vidare resultat och helt ärligt väntade jag mig inte heller att finna honom bland topp-3. Jag vet inte varför jag gillar honom, kanske det beror på hans körstil, hans frisyrer eller därför att den snyggaste hjälmen jag letade fram i den stora utbudet på MC-Varuhhuset hjälmavdelning 2000 råkade vara en Norrick-replica.

Nyteknik skrev:
Ok jag ger mig.

1. Rossi. Yamahan är tillräckligt bra.
2. Biaggi. Hondan är inte tillräckligt mycket bättre än Yamahan.
3. Gibernau. Sete är inte lika jämn som Biaggi.
4. Edwards. Inte lika vass som Gibernau.
5. Barros. Lika snabb som Biaggi/Gibernau men ojämn.

Så kommer ställningen se ut i oktober. Ser fram emot att stämma av listan mot verkligheten då. Vad är priset för alla fem rätt?

Ho ho – vissa har minsann koll!

:Bugar

Tycker iofs det sett ut som Barros vart bra på hugget de senaste rejsen.
Han hade verkligen en piss-säsong förra året, synd att skador och annat inte hann bli helt läkta till årets, men nu ser det väldigt positivt ut. Ok, titel blir det inte, men säkert fler pallplatser och troligen någon högst upp också.

oFFkeFF skrev:
Han hade verkligen en piss-säsong förra året, synd att skador och annat inte hann bli helt läkta till årets, men nu ser det väldigt positivt ut. Ok, titel blir det inte, men säkert fler pallplatser och troligen någon högst upp också.

Och slutplacering som femma.

:tungan

Hårding skrev:
Helt ovetenskapligt framtagen och antagligen är jag helt ute och cyklar...

1. Gibernau: av samma anledning som soppatorsken samt att det vore kul för sporten om någon annan vann nån gång
2. Rossi: kör skramlaha men lyckas ändå vinna några tävlingar
3. Barros: Han har kört så länge nu...
4. Biaggi: hans tjurskallighet gör att han håller sig i topp 5
5. Hayden: Onekligen en talang

Tja, det här tror jag är årets vinnare i gissningstävlingen. Eller var det någon annan som var närmare?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti