Snart är det dags, första körlektionen

Gregorian skrev:
2116558 Vet inte riktigt varför jag har fastnat för just R6:an. Har vissa planer på att köpa en lite äldre cykel istället. Problemet är ju bara att jag inte har en aning om vad man ska kolla upp på en begagnad cykel. Är lite rädd för att den kommer kosta mig massa pengar i reparationer, eftersom jag aldrig skruvat på en mc innan, har mekat bil ganska mycket, hur svårt är det att lära sig skruva med motorcyklar?

Börjar bli riktigt jävla nervös inför uppskrivningen imornn bitti, borde nog ha pluggat mer

Angående ny hoj som förstahoj....

Det är ju inte säkert att du vurpar med hojen, MEN om du gör det så är det säkert i början. Då är det alltid "mindre tråkigt" att göra det på en hoj som inte är sprillans ny och som du haft råd att fullförsäkra. Kåpor är dyra...

Sedan är värdeminskningen mycket mindre på en begagnad hoj, så om du inser efter en säsong att just den hojen inte passade dig så torskar du mindre stålar på att byta.

Reb0

Vad säger ni om en Daytona 650? nån som har några åskiter om den? gäller årsmodell 04/05. En sån skulle kosta 16.000 hel/hel för mig. Den modellen är ju bara så snygg :hihi

Gregorian skrev:
2118170 Vad säger ni om en Daytona 650? nån som har några åskiter om den? gäller årsmodell 04/05. En sån skulle kosta 16.000 hel/hel för mig. Den modellen är ju bara så snygg :hihi
Lyssna mindre på andra och mer på dig själv. Gå på magkänslan. Det är trots allt du som ska sitta på och köra hojen.

Då har man varit på shoppingrunda i linköping. Blev ett Spyke Flash Race i svart & grått, ett par spyke handskar, ett Halvarsson Track ryggskydd och till sist en mattsvart Arai Chaser. Allt till en kostnad av 16.400:- :mad: men men, får väl leva på vatten o bröd till år 2010 hehe.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla