Snacka om HusaRAS... Så här kan det gå... =(

Stör mig lite det här med service snacket. Om han så hade bytt olja varje timme hade den rasat. Ojämn kvalite på materialet och bristande precition vid ihopsättningen är hela husabergs problem. Sen att det är värt risken att köpa en är något helt annat!
 
Stör mig lite det här med service snacket. Om han så hade bytt olja varje timme hade den rasat. Ojämn kvalite på materialet och bristande precition vid ihopsättningen är hela husabergs problem. Sen att det är värt risken att köpa en är något helt annat!

Klart de e värt risken Braun! Sälj XR:en o joina Husasekten igen:tummenupp
 
Stör mig lite det här med service snacket. Om han så hade bytt olja varje timme hade den rasat. Ojämn kvalite på materialet och bristande precition vid ihopsättningen är hela husabergs problem. Sen att det är värt risken att köpa en är något helt annat!

Den som tror att det räcker med att byta olja och filter ska inte ha en Husa!
 
Skönt att det inte var jag som sa dom orden om att bara byta olja och filter.

K.
 
Tänkte bara slänga in ett par ord... Husan ska/är på totalrenovering, blir alltså så gott som ny motor i hojen. Sedan ska den säljas. Tack för era bud, ni som bjudit(Med skuren motor), men i o m renoveringen så kommer ju priset bli ett helt annat. Hojen är i ett kanonskick för övrigt, så den blir som ny. Alltså en 650 -04:a med FP Helsystem. Låter riktigt gött...

Om intresse finns, så PM:A eller maila mig... mr_dobermann@telia.com

Mvh Kimmen.
 
stackare, jag råkade ut för liknande med min KTM 250cc 97a som jag han köra ca 3 ggr innan totalras.
dock hade jag mer tur än dig(antar jag), körde runt med brorsan och en polare då kompen plötsligt bara försvann och den dog, fick gå hela vägen hem, lagom kul.
sen så öpnade vi och såg att hela kolven och och kolvringar såg fördjälvig ut dock hade cylindern klarat sig hyfsat, toppen var lagom åtgången. då hade ett ramlager gått + att vevstaks lagret rykt, pinnarna från vevstakslagret hade flygit upp i cylindern och haft lite skoj där till min stora olycka.
nu har jag köpt reservdelar och slaktat motorn, dock måste vevstaks"klumpen" lämnas in för lager byte och balasering samt ett annat lager som jag måste ha specialverktyg för, hoppas det inte kostar för mkt!
funderar på nya ktm butiken på sveavägen, någon som vet adressen dit? och kanske vad dom tar? jag har alla reservdelar och allt det är bara arbetet som jag vill få gjort!
 
Kan förresten säga att även blocket kommer bli nytt i Husan(förutom alla inre motordelar), så det blir en ny motor i den kan man säga... Så om nån är sugen på en Husa med ny maskin, och för övrigt i Superfint skick så kommer den säljas om ett par veckor!

Mvh Kimmen.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top