Snacka om att behålla värdet....

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
trodde det bara var min först MC en GSX750 EF -84 som behöll samma värde. Men hittade en MT-5 -89 till salu nu för ca:9000 SEK. Detta pris sålde jag min MT-5 för..............få se nu..........jaja, jag är föd -76, så ni får räkna ut själv när jag sålde den. Jag sålde den när jag var 14 år
Hur kan en moped hålla detta värd

http://www2.blocket.se/view/3278710.htm?l=0&c=1&city=11

Min Puch Florida är garanterat värd mer nu än när den var ny (tror jag... om man inte räknar in inflation osv...)

Andyman_se skrev:
Min Puch Florida är garanterat värd mer nu än när den var ny (tror jag... om man inte räknar in inflation osv...)

Tänkte skriva det. Har du inte hört talas om inflation ?

MT5an är väl måttstocken för alla moppar.. av-verkade ett par sånna jag med.. :tummenupp

tror den tillverkades fram tills '99 eller nåt...

Gamm-mopparna har blivit samlarobjekt och snordyra. Dessutom kommer de att ha trevligare regler än de nya långsammare mopparna så de lär gå upp ännu mer i pris.

Andyman_se skrev:

Fick 1500 från försäkringsbolaget för min Puch Florida när den vart stulen, 500 i näven när självrisken var betald, det är INTE kul när man är 15år. :näsblod
Är 76:a så det är ju ett tag sen iofs.

Vadå? sålde min yamaha yz-91 1995 för 10tusen.
Ligger fortfarande kvar i samma pris i dag snart 10 år senare ??
The botten is nådd eller?

gamla crossar är värdelösa imho, fattar inte hur de kan vara så dyra, delarna kostar ju visserligen lika som till nya, men de är ju så nedslitna de där gamla öken.

(iofs så är en yz250 av generationen 89-92 rätt ok och ganska tålig)

Det är sjukt bra andrahandsvärde på mopparna numera!!
Min lillbrorsa skulle köpa moppe för ett tag sedan och upptäckte att
MT-5 som är använda i 10-15 år fortfarande kostar nästan som när dom var nya. Jag köpte en ny MT-5 92:a 1993 för 12.900 tror jag det var. Sålde den för 10 eller nått efter några år. Nu kostar samma jävla moppe lika mkt fortfarande trots att det är kört i 10år till, helt otroligt..
Frågan är ju om dom verkligen säljs för dessa fantasisummor eller om det bara är drömmare som sätter ut annonserna...

Frågan är ju om dom verkligen säljs för dessa fantasisummor eller om det bara är drömmare som sätter ut annonserna...[/QUOTE]

Kan ju vara så att grabbarna som sitter bakom annonsen har lite hybris angående värdet.... :rolleyes:
Inte riktigt full koll på värdering/prisuppfattning i den där åldern.....vissa växer ju aldrig ifrån det... :banana
Sen när pappan till köparen börjar gasta om slten plast eller nåt så sjunker det nog lite.....kanske?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back