Snacka om allt!!!!

RobRas

Guest
de var riktigt tungt att "jobba" idag.. huu va drygt orkar inte med fler sådana dagar..

Nope, man blir bara ännu mer trött och förbannad om det blir fel... Bättre att hålla jämt tempo hela dagen. Förhoppningsvis blir det en sån dag imorgon.
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
r6_06[1].jpg

På tal om jobb, jag bestälde mej ett sånt här rör för ett tag sedan och har inte kommit igång med hoj makeovern" redigt än så sliponet har legat i gaderoben nån månand, hur som helst så har jag redan tröttnat på det mesiga ljudet de ger ifrån sej så ikväll när robras var uppe på lite kaffe så bestämde jag mej för o plocka fram röret och ta ut insattsen i det:D
Tänkte de "oj va smidigt,bara tre skruvar så är det klart!" men så var inte fallet tydligen så var de så att nått barn på nån fabrik i kina hade haft en jävligt dålig dag och fömodligen sniffat lite för mycke lim kanske och där efter bestämt sej för o fucka lite med juhst mej..
Den ena gick hur smidigt som hälst o få bort men den andra nöp värre än en hora i tallin, efter ungefär en timmes slitand och bändande så började robban och gråta lite men jag tröstade honom o gav honom en glass då blev han glad igen och kom på den brillianta iden att om man tar en 21mm hylsa och sätter på en förlängning så kan man säkert knacka på insattsen så hoppar ändbiten ur!
Nu var det så att hammaren blev kvar i knuttestugan och utan den känndes det som att allt hopp om liv var försvunnet..
Men som en blixt från en klarblå himmel fick jag iden att en stekpanna borde göra susen, jag gick och hämtade den finaste stekpannan jag kunde hitta och la den på golvet, tog sikte och med kraft som en häst på anabola drog jag till allt va jag hade och vipps så losnade hor biten.. jävligt smidigt, har inte läst manualen men kan inte tänka mej att de står " för att skruva ut insattsen så använd stekpanna och 21mm hylsa med förlängning mot golvet"..:tummenupp

Edit: jämförelsen med en hora i tallin var nog inget vidare, o va med en sån är nog mer som o slänga en korv i en lång koridor!:D :tuttar

Over and out //FISHI
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Tycker det börjar gå inflation i små korta dämpare nu. :rolleyes:

:huvet (jag är bara avundssjuk) Det blir snyggt!!!! :yoparty

Vet någon här när kvällsträningarna på Anderstorp drar igång??
 

Gixer

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Braås
Hoj
Ducati 1199 Panigale Husaberg 650fs Gsx-R 1000 K5 Såld
Tycker det börjar gå inflation i små korta dämpare nu. :rolleyes:

:huvet (jag är bara avundssjuk) Det blir snyggt!!!! :yoparty

Vet någon här när kvällsträningarna på Anderstorp drar igång??

Brukar stå på http://www.arc.nu/ fast just nu finns det ingen information på det. Men tycker ju att det borde komma ut snart!!!
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Brukar stå på http://www.arc.nu/ fast just nu finns det ingen information på det. Men tycker ju att det borde komma ut snart!!!

Har kikat där också. Blir inte klok på den sidan. Det framgår inte vad det kostar att vara medlem kontra att icke vara medlem och pynta kvällsträningar. Givetvis är man ute efter det mest prisvärda alternativet. Borde innebära att man är medlem, men hittar som sagt var magert med info.

//KaliZ
 

Gixer

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Braås
Hoj
Ducati 1199 Panigale Husaberg 650fs Gsx-R 1000 K5 Såld
lever du??
har inte sett dej på jobbet på 2 månader lr nått:va :tuttar

Ne man vet ju vart du jobbar och håller till så man går ju om vägar!!!! :pannkyss

Har kikat där också. Blir inte klok på den sidan. Det framgår inte vad det kostar att vara medlem kontra att icke vara medlem och pynta kvällsträningar. Givetvis är man ute efter det mest prisvärda alternativet. Borde innebära att man är medlem, men hittar som sagt var magert med info.

//KaliZ

Om du ska köra några stycken kvälls åk så e det billigare att va medlem! har för mig att man betalar 400 i medlelsavgift och sen 200 vid varje tillfälle! Annnars kostar det 400 per kväll! Men medlemsavgiften kan du lösa på plats gjorde vi förra året!
 
Last edited:

ns-lasse

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Ingelstad
Hoj
2012 ktm 990 adventure r
Tre motard, växjö city

Såg tre motarder igår på kungsgatan i växjö,
f....n vad sugen man blev

vad det kanske några sporthojsmedlemmar?
någon som känner sig skyldig?
 

BaZZta

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Växjö
Hoj
ZX7R
Oj han knappt köra 2 mil innan jag fick punktering på bakhjulet :huvet
Så jävla tråkigt så imorgon blir de ett nytt, sen ska jag ut och köra :hojcbr
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Om du ska köra några stycken kvälls åk så e det billigare att va medlem! har för mig att man betalar 400 i medlelsavgift och sen 200 vid varje tillfälle! Annnars kostar det 400 per kväll! Men medlemsavgiften kan du lösa på plats gjorde vi förra året!
Tack, du är ju en uppslagsbok!!!
 

RobRas

Guest
Linus glömde en spritflaska och den smakar gott eller just det två stycken var det =) .
WIHOO ledig en vecka nu! UNDERBART! Lite småfull är man med!! Tihii.. Gäller att passa på när man väl är ledig! Hepp hepp tror nog allt att Linus flaskor bjuder på en black russian till.. Tackar och bugar!

Skål och god natt
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Linus glömde en spritflaska och den smakar gott eller just det två stycken var det =) .
WIHOO ledig en vecka nu! UNDERBART! Lite småfull är man med!! Tihii.. Gäller att passa på när man väl är ledig! Hepp hepp tror nog allt att Linus flaskor bjuder på en black russian till.. Tackar och bugar!

Skål och god natt


Ja de är juh torsdags ölen/groggen som gäller, mådde faktiskt lite dåligt precis när jag vaknat idag men det har gått över nu..:)

Ne man vet ju vart du jobbar och håller till så man går ju om vägar!!!! :pannkyss

haha jag vet nog fan vart du håller hus, du ligger väl bara o sover uppe på blästern lr nått.
skulle inte förvåna mej ett dugg, ni målare går juh fan alltid runt i ett tillstånd mellan koma och sömn..:D :tuttar

// FISHI
 
Last edited:

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Ducati 1000ss
Oj han knappt köra 2 mil innan jag fick punktering på bakhjulet :huvet
Så jävla tråkigt så imorgon blir de ett nytt, sen ska jag ut och köra :hojcbr

Ja nu har jag köpt mej en ny batteriladdare så batteriet är fräscht iallafall, hoppas på väder imorgon så kör vi.
Vi börjar med att åka ned till Hanna, hon lovade baka bullar, så äter vi bullar och mjölk medans hon tvättar våra hojar :D
*va ju nästan så vi kom överens om iallafall :rolleyes: *
 

Engstrom

Bannad
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Vit Aprilia.
Någon som vet någon som kan göra en gaffelkrona åt mig?
Fräsare eller någon annan duktig person! Alla tips mottages tacksamt!

Givetvis för en slant! :)
 

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
tänkte bara nämna att det är sh-pub i kalmar den 26/4 om det är nån som är sugen...:öl
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top