Snabelbilen ( igen )

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
54
Nu är Falun förpestat och jag höll på o dra rätt in i en refug idag på väg hem från jobbet. Första rejäla breisladden med sukan upplevde man idag, tur man har kört cross så man inte är helt ovan när det sladdar :gnissla

Inte en skylt inte en varnig någonstans, jag var så jävla pissed off när jag åkte hemmåt, imorgon ska det ringas o skällas. :4skrika

Jovisst, Ena sekunden pratas det 0-vision och i nästa sekund "snablar" dom ut vurpmedel :dummer

Ursäkta mig, men vad är en "snabelbil"? :confused:
Är det allvarligt, så tycker jag ni ska slå en signal till Sverker på Plus... :tummenupp

Mordförsök

Man borde ju kunna göra en anmälan om dråpförsök när de inte har satt upp varningsskyltar :gnissla Har också hålt på att hamna i motsatta körbanan när det låg en massa rullgrus utsprutat i en kurva :död :gnissla

900rr skrev:
2223443 Man borde ju kunna göra en anmälan om dråpförsök när de inte har satt upp varningsskyltar :gnissla Har också hålt på att hamna i motsatta körbanan när det låg en massa rullgrus utsprutat i en kurva :död :gnissla

Det är ren jävla skandal..
Fan ska dom jävlarna ta livet av folk :mad:

På ren jävulskap skulle man ha gjort en polisanmälan

Hård skrev:
2223417 Ursäkta mig, men vad är en "snabelbil"? :confused:
Är det allvarligt, så tycker jag ni ska slå en signal till Sverker på Plus... :tummenupp

Snabelbilen är Vägverkets billighetslösning för vägreparationer, det går ut på att spraya ut asfalten(tjära) och sedan strö ut gruset uppe på och därefter låter man trafiken pressa ner gruset och det som är överflödigt får vi som stenskott eller bara allmänt spårigt för bilar.. För MC är det fullständigt VANSINNE :fatta!

Jag tycker att vi MC åkare skall hålla lite koll på var de utför dessa "reparationer" och OM de utförs på ex. vis vajerräckesförsedda vägar så SKALL vi anmäla dessa som mordförsök.

Ett råd till de som råkar hamna på en väg där de har gjort detta, bromsa inte utan "rulla" ut farten då det ofta är mycket dåligt fäste och lätt slinter i sidled i det ofta finkorniga gruset(känns ibland lite som att köra i sand, MC´n "ormar" sig fram)

Idag står det skyltar utställda efter vägen iaf. Hoppas ingen går omkull

Varningsskyltar borde vara ett krav innan de ens funderar på att börja snabla!

OT: Fick ett trevligt bakhjulssläpp igår, jag låg på trean och skulle svänga ur en rondell. Lite entusiastiskt drog jag på och la ned med den påföljden att bakhjulet dansade fram och tillbaka en decimeter eller två. Tur man körde lv-125a på grusväg för några år se'n :tomten
Det är inte bara snabellagningar som är hala, nylagd asfalt är inte heller att lita på!

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back