snabbt svar behövs

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
vad är bäst att göra rent förgasaren med något som löser rester och avlagringar och annat skit, breakcleen bensin diesel förslag

TERMINATOR skrev:
2354344 vad är bäst att göra rent förgasaren med något som löser rester och avlagringar och annat skit, breakcleen bensin diesel förslag
Jag använder alltid Bräkleen, och det har fungerat fint! Jag tror inte att det angriper o-ringar eller andra gummidetaljer, hojen fungerar fortfarande iallafall :)

Prova med startgas, har riktigt bra rengöringsförmåga.

TERMINATOR skrev:
2354344 vad är bäst att göra rent förgasaren med något som löser rester och avlagringar och annat skit, breakcleen bensin diesel förslag

Skriv en bättre rubrik!

Jag har använt Akutinjection från STP och hällt i förgasarna 50/50 blandn av detta o bensin o stått några timmar. Vågade inte ha i längre om möjligen packningarna blir förstörd av för starkt medel.
Tog bort mina avlagringar i alla fall.

Nautilus skrev:
2354481 Bromsrengöringsspray typ Bräkleen ska man inte använda på gummidetaljer.. Visserligen säger CRC själva att det funkar "på de flesta" gummisorterna, men jag skulle inte använda det där gummiringar måste hålla tätt efteråt.

http://www.karlsson.se/files/41/Produktinformation.pdf
Nähä, då ska jag kanske ta och sluta med det :näsblod Menmen, hojen fungerar än iallafall, börjar förgasarna strula så vet jag kanske varför. :hihi

Oftast är det ju färgämnet i bensin som missfärgar, jag har för mej att man får bort det med antingen thinner eller aceton (tror det var det förstnämnda).
Just det, inget av de två är bra för gummitätningar men har man en "rensad" förgasare så funkar det :tummenupp

Jag använder alltid skruvmejsel när jag gör ren mina förgasare, dvs plockar isär dem. På så sätt vet jag att de är rena - och inte bara tror att de är rena.

andersbrink skrev:
2355304 Jag använder alltid skruvmejsel när jag gör ren mina förgasare, dvs plockar isär dem. På så sätt vet jag att de är rena - och inte bara tror att de är rena.

Å vi som kör med keihin använder insex-nycklar ( har gjort det nu typ 15ggr, rost i tanken problemet numera löst...)

Har gjort iordning ett par småförg ( katastrofsåg/motorsåg mm) mha ultaljustvätt, ta bort ALLA mässingsdetaljer munstycken etc slå i lite SNÄLLT alkalist rengöringsmedel, kör 3 cykler om 240 sek... Som ny alu

Tror gör man ju i kyrkan...

Last edited:
Silverryggen skrev:
2355389 Å vi som kör med keihin använder insex-nycklar ( har gjort det nu typ 15ggr, rost i tanken problemet numera löst...)

Tror gör man ju i kyrkan...

Jag använder oxå insex för jag har bytt ut mina stjärnskruvar mot dito A4 insex...:D ...på mina Mikuni RS-40

J

VR-8 skrev:
2355396 Jag använder oxå insex för jag har bytt ut mina stjärnskruvar mot dito A4 insex...:D ...på mina Mikuni RS-40

J

Det gör du rätt i att mordenisera dina "gamla" RS, på mina är det org..:yoparty
Är det på kawwan du har dom?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...