Snabbt in Snabbt ut på Anderstorp

alfa

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
zx6rr(green and mean)
Går upp på morgonen vid halv fem på fredag har bestämt mig för att bara
träna på fredagen för att vara så pigg som möjligt på söndag för många
nätter på luftmadrass gör inte mig skärpt iallafall:va
Alla förberedelser har gått klockrent den här våren jämfört med förra året
inga krascher och redan lika snabb som slutet förra säsongen det här båda
gott:yoparty
Har precis packat upp alla grejer,delar box med Hansen och några till så
är det dags för första träning klockan nio.
Åker ut på banan för att kolla av motståndet lite åker förbi ett gäng gossar när någon som det står pålsson på ryggen flyger förbi här är en som har lite fart dags att hänga på.
Märker att killen har bra fart snabbare i dom bankade men jag bromsar senare.
Så vi hänger efter en tre -fyra varv med halva varven gul flagg så hörde jag
i mellan första bankade högern till andra bankade(opel kurvan) ett rassel i
hojen tänkte nu har jag glömt att dra fast något men nä jag bara inbillar mig.
går ut ur opel kurvan med gått tryck ut på hansen rakan när plötsligt
bara motorn tappar ork och rassel rassel pling:D
Jaha där rök kedjan tänkte jag och drog in kopplingen i ren reflex titta ner
nejdå kedjan satt där men jävlar vad det rycker om motorn:huvet
Det var bara svänga av banan tråkigt nog han jag inte av till räckligt fort
för det var några som flög av i olje spillet.
Vill inte kritisera funktionärerna men jag tycker dom bör vara minst 18 år eller
äldre så dom vågar ta ett eget beslut att rödflagga.
Nu var det inte roligt längre kom in depån kunde konstatera ett stort hål i
blocket misstänkte en vevstake.
Packa ihop och kände att va fan håller jag på med slänga ut en massa
pengar och tid på den här skiten nu lägger jag av(vet inte om jag fortfarande
känner så).
Körde förbi Lidl i Gislaved svängde in köpte 8 hekto lösgodis en 200 grams
choklad kaka jag som hade varit ordentlig med maten hela våren satt och
tröst åt hela vägen hem.
När jag kom hem plocka jag ner hojen konstatera treans cylinder vevstake
av rensat motorn från botten till toppen det blir väll innehållet i växellådan
man kan behålla.
Tröstgrilla upp allt kött jag skulle ha i helgen 4 skivor fläskkarre och ett kilo
potatis sallad fy fan vad dåligt jag mådde:D
Ja Ja nu står man här vi får väll se om det blir någon fortsättning är
det någon som har delar till en zx6rr-03 får han eller hon gärna höra av
sig speciellt blocket men allt av intresse.
Mvh Petter Gustafsson #7 Rookie 600

Ps. vill tacka Hansen och dom andra för att jag slapp betala
för helgen i boxen ha det gott så kanske vi ses på falken.

Last edited:
tråkigt det som hände :( det var ett rejält moln av rök som man fick försöka undvika..
ha det

Fan va tråkigt! Då var det alltså du som sköt motorn, vi undrade vart du tagit vägen. Trodde du var en av dem som åkte av för att någon annan skjutit motorn. Det var ju 4 cyklar totalt som låg i lecakulorona när jag kom förbi.

Min helg slutade inte heller så bra, kom 5 varv på racet, hade bra flyt och hade avancerat något men är lite för het på gasen ut ur den långa högern ut på raken och bakhjulet ville inte vara med längre. Men allt om allt är jag jävligt nöjd med helgen ändå, har ju sänkt mig enormt mycket i varvtid :)

Ta nu nya tag, jag ska plåstra ihop min hoj iallafall.

Dubbel postar lite:

Här kommer min race rapport från göteborgstråden :

En liten Race rapport för er som inte var på plats.

På lördagens kval så överträffande jag mina egna förväntningar me att sätta en soppas bra tid som gav mig start position 18.

Söndag Racedag:
En rookie som man e, så tappade jag jätte många (läs:10) placeringar i starten. Hornen var inte så speciellt stora då men växte sakta ut ju mer folk jag körde om. På mitt 10 varv så var jag uppe på 16:e plats en kort stund.
Då när jag tog aprilian på rakan och skrek RADFYRA!!! innanför hjälmen så kom han ändå och bromsade om mig in i nästa kurva, jag blev arg för att jag körde snabbare än honom visste jag. Så jag tog honom på insidan i Opeln men hörde den irreterande V-twinen bakom mig på väg in i Hansen, så jag tänkte att jag drar ifrån honom i karusellen. MEN TJI FICK JAG för jag vet ingen karusell som går ut i gräset. Men där hamnade jag efter ett framhjuls släpp.
Den tiden jag höll mig på banan så är jag nöjd över vad jag presterade.

Tack till alla som kom och tittade på mig, nästa gång skall jag hålla mig på asfalten :tummenupp

Vi syns nästa tävling!! :yoparty

Å här kommer min dubbelpost från gbg-forumet ....

Jag får väl också lämna en liten rapport. Sitter här nu med en kall öl men har lite ont i kroppen.

Började med friträning på fredag och första passet kändes inget vidare men trots detta sänkte jag mig med en halv sekund jämfört med bandagen för två veckor sedan. Körde 1:47,8. På andra passet började jag ta i mer men det kändes kantigt och jag var inte riktigt nöjd men trodde som bäst på 1,46 nånting, när tiderna kom blev jag glad, jag åkte visst på 1:44;8.

På lördag ar det dags för kval, det var nu det gällde. Hej å hå nu ska vi ta i ordentligt och visst, två tiondelar till kapades och jag kom in på plats 15.

På kval 2 var jag egentligen nöjd och tänkte innan att jag skulle ta det lite lugnare så man tog sig till racet med hel kropp och hoj. Dock så blir det ju inte så när man väl kommer ut på banan, det blidde en sänkning igen 1;44;1 och plats 12.

Söndag så var det då race och jag startade som nummer 16, dvs fjärde led. Fick en bra start och tog några placeringar. Grön som man är på race så var man dock lite snäll och genast blev man ombromsad av 2-3 man, nä nu jävlr tänkte jag och höjde tempot, jag bromsade nu senare än de andra och bromsade mig förbi först en sen en till och körde om en annan på yttern i karusellen, en kurva som jag verkligen trivs med

Nu började jag känna att jag kom in i et bra flyt och mindre trafik men den glädjen tog snabbt slut. På femte varvet i kurvan efter start och mål släpper så mitt bakhjul och jag å hojen tumlar ut i utgången till rakan.

Men precis som farfar så är jag riktigt nöjd ändå med helgen, har ju sänkt mig hela tiden och det var kul att se att man hade lite fart i sig. Som plåster på såren så såg jag att jag kört 1,43 under racet

Tack till alla som var och hälsade på, det var kul med lite ansikten från götet

Trist att det sket sig så... En liten rättelse bara: En flaggfunktionär får ALDRIG fatta ett eget beslut i att rödflagga. Aldrig någonsin. Spelar ingen roll hur gamla de är. Hur skulle resultatet bli annars tror du? :rolleyes:

2916977 Trist att det sket sig så... En liten rättelse bara: En flaggfunktionär får ALDRIG fatta ett eget beslut i att rödflagga. Aldrig någonsin. Spelar ingen roll hur gamla de är. Hur skulle resultatet bli annars tror du? :rolleyes:
Ofasiken? Idag när hansens-motor kraschade i 600SS o föraren låg mitt på banan direkt efter kurvan ut på start o mål så hann det passera typ 20 förare innan rödflaggen, det kändes så där...

Ofasiken? Idag när hansens-motor kraschade i 600SS o föraren låg mitt på banan direkt efter kurvan ut på start o mål så hann det passera typ 20 förare innan rödflaggen, det kändes så där...

Jo, det kan kännas att i "solklara" fall borde man få göra det. Men rödflagg kommenderas ut enbart av tävlingsledaren, ingen annan. Det är totalt tabu att ens nämna ordet rödflagg i radion. Man ska som funktionär i så fall säga: "Jag föreslår att vi avbryter passet" eller något liknande.

För det kan också bli riktigt fel. Tänk att någon kastar ut rödflaggen för han tycker det behövs, eller för att någon nämner det i radion. Då kanske ett par stycken hinner få det någonstans på banan och de kör in i depå. Under tiden har misstaget rättats till och alla andra fortsätter. Inte så bra. Finns många exempel som man kan komma på själv om man tänker efter.

Trist att det sket sig så... En liten rättelse bara: En flaggfunktionär får ALDRIG fatta ett eget beslut i att rödflagga. Aldrig någonsin. Spelar ingen roll hur gamla de är. Hur skulle resultatet bli annars tror du? :rolleyes:
Japp så är det :tummenupp

D va trist Petter, stod på kullen o fundera igår vart du tagit vägen! Bättre lycka resten av raceåret hoppas du fixer d till Falken ...

Riktigt tråkigt med din motor Petter... Jag hade nog tur som gick om dig strax innan den gav upp, dom som kom bakom sa att det var svårt att se någonting pga röken.

Fixa nu ihop skiten så ses vi på nästa race!

/#23

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...