Snabbt ägarbyte?

3059815 ok så här blev det!

ringde till en tjej på salus ansvar, mycket trevlig som svarade på alla mina frågor och tyckte det hela var lite dumt. Efter att jag surnat till lite så kom hon med följande tips som hon absolut INTE rekommenderade men som faktiskt fungerar smärtfritt:

"ge fan i att betala räkningen"

Ok bra sa jag, fr.o.m. 1 augusti kommer jag att kunna teckna ny försäkring. Det fanns inte något sätt i hela världen hon kunde bryta försäkringen, yeah right men jag orkade inte tjaffsa mer.

Detta känns ju jävligt fel dock, att inte betala räkningar är inte min grej men hon har intygat att det inte ger några problem i framtiden och jag har noterat hennes namn, telefonnummer, datum, klockslag o.s.v. så jävlar om det visar sig att man fått någon prick i något obskyrt register :)

Detta är som sagt inget de rekommenderar.
Ehm se till o skaffa en extraförsäkring direkt då så du inte hamnar som ett äre hos trafikförsäkringsföreningen om du ska göra så.

Ehm se till o skaffa en extraförsäkring direkt då så du inte hamnar som ett äre hos trafikförsäkringsföreningen om du ska göra så.

den upphör fr.o.m. 1 aug så jag ser till att anlita nytt f-bolag till det datumet eller t.o.m. ett par dagar tidigare, just in case.

3059841 den upphör fr.o.m. 1 aug så jag ser till att anlita nytt f-bolag till det datumet eller t.o.m. ett par dagar tidigare, just in case.
Ok, se till att ha stenhård koll på datumen. Jag har själv blivit lurad en gång av Folksam då jag blev tillsagd att inte betala en räkning p.g.a. ett ägarbyte. Det blev en ganska dyyyyr lärdom.

ställ över den på tjejen, morsan eller liknade. bara du kan lita på personen.

själv blev jag tvunget att göra ögarbyta på vår bil. satt och slöpratade med ett försäkringbolag och det visade sig att bilen skulle bli 3000 pix billigare på tjejen. tösen har aldrig ägt bil, ingen bonus etc. jag har full bonus mm och det var samma försäkringbolag. jämlikhet up my ass

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park