Snabbhjälp ang Visakort

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Sitter och beställer en sak på nätet och ska betala med visakort, och så vill dom veta giltighetsperiod -från och -till.
Kortet har giltighetstid t.o.m "mån -09, år- 06". Vad ska det stå i -frånrutan???

Jag gissar på att korten gäller i 5 år och att det ska stå "mån -09, år -01. Fast jag är inte säker, snabba svar tack!! :)

FUBAR skrev:
Sitter och beställer en sak på nätet och ska betala med visakort, och så vill dom veta giltighetsperiod -från och -till.
Kortet har giltighetstid t.o.m "mån -09, år- 06". Vad ska det stå i -frånrutan???

Jag gissar på att korten gäller i 5 år och att det ska stå "mån -09, år -01. Fast jag är inte säker, snabba svar tack!! :)

Mitt kort var det 3 års giltighetstid.. Visa från Nordea

FUBAR skrev:

Eftersom du sa att de krävde både från och till så gisar jag att du beställer från louis.de(?).... Man får alltid en beställningsbekräftelse från dem men om de inte dragit(reserverat) pengar på ditt konto inom typ två dygn så kan du vara rätt säker på att de inte kan leverara och då kan du egentligen göra en ny beställning om produkten kommer ut på sidan igen... Jag gjorde som sagt tre beställningar innan de kunde leverera.. de första två gångerna drogs som sagt inga pengar utan jag fick vänta nån vecka för att upptäcka att de skickar ut vanliga snigelbrev för att meddela att de inte kunde leverera det jag beställt..

FUBAR skrev:
Ok, skrev 3 år, har iof seb, nu är en skinnpaj beställd iaf :)

Då ska jag hålla tummarna för att du får ett... Som jag skrivit tidigare så är det inte alltid man får något bara för att man beställt.
Har de inte dragit pengar från ditt konto inom två dygn eller något så är mitt tips att göra en ny beställning om stället kommer ut på sidan igen i rätt storlek!

Problemet är just att de snigelpostar ett brev om de inte kan leverera... och det tar ju nästa en vecka att få...

korvgubbe skrev:
Eftersom du sa att de krävde både från och till så gisar jag att du beställer från louis.de(?).... Man får alltid en beställningsbekräftelse från dem men om de inte dragit(reserverat) pengar på ditt konto inom typ två dygn så kan du vara rätt säker på att de inte kan leverara och då kan du egentligen göra en ny beställning om produkten kommer ut på sidan igen... Jag gjorde som sagt tre beställningar innan de kunde leverera.. de första två gångerna drogs som sagt inga pengar utan jag fick vänta nån vecka för att upptäcka att de skickar ut vanliga snigelbrev för att meddela att de inte kunde leverera det jag beställt..

Men om jag väntar typ 2 dagar och det inte dragits några pengar och jag har inte fått ett mail, är det inte rätt riskabelt att beställa igen? Jag vill ju inte ha 2 skinnställ :va

(jepp, det är louis.de)
btw, thnx för hjälpen :tummenupp

FUBAR skrev:
Men om jag väntar typ 2 dagar och det inte dragits några pengar och jag har inte fått ett mail, är det inte rätt riskabelt att beställa igen? Jag vill ju inte ha 2 skinnställ :va

(jepp, det är louis.de)
btw, thnx för hjälpen :tummenupp

För mig drog de pengarna ganska kvickt efter den tredje beställningen.. Dessutom fick jag ett mail där de skrev typ:
"Meine gutes Mister Korvgubbe! Jetzt haben wir die najse skinnpaj with DHL geschickt! Das sollen om typ 4-6 tagen framme gewesen"

.....så på onsdag morgon hade jag iaf beställt igen om de inte dragit pengar, för de verkar få in ställen i omgångar.

korvgubbe skrev:
"Meine gutes Mister Korvgubbe! Jetzt haben wir die najse skinnpaj with DHL geschickt! Das sollen om typ 4-6 tagen framme gewesen"
:hihi

korvgubbe skrev:
För mig drog de pengarna ganska kvickt efter den tredje beställningen.. Dessutom fick jag ett mail där de skrev typ:
.....så på onsdag morgon hade jag iaf beställt igen om de inte dragit pengar, för de verkar få in ställen i omgångar.
Ok, då lägger jag in en beställning på ons, bara för att vara på den säkra sidan!!
Lite konstigt ändå, att dom inte behåller beställningen ifall dom får in fler skinnpajsingar :va

FUBAR skrev:
:hihi

Ok, då lägger jag in en beställning på ons, bara för att vara på den säkra sidan!!
Lite konstigt ändå, att dom inte behåller beställningen ifall dom får in fler skinnpajsingar :va

Det kan jag hålla med om men de orkar väl inte hålla på och "lagra" beställningar.. De tar emot dem i den ordning de kommer in, finns det inte något exemplar inne så skickar de ett brev, end of story... Tror det skulle bli mycket jobb att gräva efter gamla ordrar om man får tillbaka produkter..

.....men håll koll på sidan.. det jag gjorde sista gången var att beställa bara någon halvtimme eller så efter att strl 48 kommit ut där igen...

Men jag håller en tumme till på onsdag!

Hade man skött en nätbutik så i Sverige och haft lite konkurrens hade man nog fått packa ihop efter nån månad :död

sandstream skrev:
Hade man skött en nätbutik så i Sverige och haft lite konkurrens hade man nog fått packa ihop efter nån månad :död

Fast som jag förstår det är väl inte Louis i första hand en nätbutik... Det är väl på samma sätt som Lelles en helt vanlig butik som försökt expandera till nätet..
Vad jag har hört verkar våra kära vänner i U-sala ha rätt svårt att hantera sin postorder och nät försäljning de med... :hihi

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN