Snabbgasrulle

Hansen

#68 Formerly known as Gixxer Jonas
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
GSXR 1000
Hallå,
Tänkte bli lite snabbare under vinter och letar efter ett "snabbgashandtag".
Hobbex hade ett på sin tid men tyvärr funkar det inte med dubbla wirar. :-)
Är ute efter ett som förhoppningsvis passar min Gixxer 1000 samt ev har åtminstone dödar och startknapp.

Några förslag??

Ciao

/Jonas

Gixxer Jonas skrev:
Hallå,
Tänkte bli lite snabbare under vinter och letar efter ett "snabbgashandtag".
Hobbex hade ett på sin tid men tyvärr funkar det inte med dubbla wirar. :-)
Är ute efter ett som förhoppningsvis passar min Gixxer 1000 samt ev har åtminstone dödar och startknapp.

Några förslag??

Ciao

/Jonas

Bra idé. I brist på serietillverkade snabbgashandtag som passar din tusenkubikare föreslår jag att du kopplar vajern från insprutningen till en karbinhake som du fäster i kragen på skinnstället. Ju fortare du vill att det ska gå ju mer lutar du dig bakåt. När du har fått upp farten/accelerationen går det av sig själv. Du kommer köra ifrån varenda en!

för snabba och riviga starter stod det mins jag.
Det är ju ett handtag med jäkligt kort slag bara.
Du kanske kan strunta i returviren, om gasen hänger sig går det ännu fortare efter det.

Handtag

Ett seriöst svar: Det finns till gamla R6, så mycket vet jag (men den har iofs förgasare). Kolla med fastcorner (tror han finns här på forumet, annars under http://www.fastcorner.se). Han kan kanske ordna det.

Eller varför inte hålla full gas hela tiden?

Men allvarligt det borde finnas andra gashandtag på marknaden som har bättre utväxling.

Handtag

Ett seriöst svar: Det finns till gamla R6, så mycket vet jag (men den har iofs förgasare). Kolla med fastcorner (tror han finns här på forumet, annars under http://www.fastcorner.se). Han kan kanske ordna det.

Skall kolla med den store Berggren imorgon.
Han kommer kanske på kalas i Schtockholm om förra året.

Silwer skrev:
törs man fråga hur vassa era hojer är om ni inte ens hinner med att dra i gashandtaget?

Hojjarna är ju ruskigt snabba, men förarna är i minst sagt usel kondition...han SKA INTE HA nåt jälla schnabbgashandtag. Han (Gixxer nånting Jonas wannabe Rossi nånting) har redan fått sin pallplats i livet...så han behöver inga snabbgashandtag...han behöver lite sågspånsslinga :) :skrämd

edit: grava stavfel

Last edited:
Kolla på Boove, dom har till 750 i alla fall. Yoshimuras fabrikat, du vet! Snabba grejer :yoparty

Har kollat med Boove. De har yoshi, men jag tror inte det har knappar för dödare och start vilket skulle förenkla livet lite.
Annars är det inget problem att gasa så länge underarmarna inte krampar. Men när man gasar genom att med stel handled vrida med armbågen är det lättare med kort slag...
Så det är mest av bekvämlighetsskäl, man är ju lat.

Gixxer Jonas skrev:
Har kollat med Boove. De har yoshi, men jag tror inte det har knappar för dödare och start vilket skulle förenkla livet lite.
Annars är det inget problem att gasa så länge underarmarna inte krampar. Men när man gasar genom att med stel handled vrida med armbågen är det lättare med kort slag...
Så det är mest av bekvämlighetsskäl, man är ju lat.

Inte lätt att få seriösa svar på det här forumet ibland!! :huvet
Samma sak för mig när jag letade ett snabbgashandtag!
Men jag köpte ett från Yoyodyne i USA. Detta handtag levereras dock från rn italiensk firma fick jag reda på senare. detta är i aluminium och det finns tre olika plattor för att justera slaget.detta var dock ganska dyrt(typ 1500Kr)
sedan vet jag att Domino har ett handtag som bara kostar ett par hundringar, går att köpa på Duells, har även för mig att de också säljer reglage.

Tycker personligen det är grymt mycket skönare med ett snabbgashandtag, framförallt på bana. Har också lite att göra med att min handled är stel efter en vurpa.
KÖP!

Hur många grader är det på ett orginal reglage?

Vill ha en med kortare spel till r6án dom är ju inte så jättedyra heller!

MVH Oskar

Har själv varit i svängen för att hitta detta. Om du vill använda dig av orginalreglagen och har en K5-K6 så köper du Yoshimuras. Det passar i orginalreglagen (Torde funka på K3-K4 också). Om du vill ha billigt så har Buellcenter i Stockholm ett noname som funkar bra, men inte passar med orginalreglagen speciellt bra.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...