Snabbgas till gixxer

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Letar som sagt efter en snabbgas, vill inte göra något hemmabygge med plastbitar eller något liknade utan är mer intresserad av om någon kan rekommendera någon bra snabbgas och vad man behöver tänka på. Jag vill ju inte ha någon som gör gasen okänslig samtidigt så vill jag helst inte lägga 2000 för en pp-tuning om jag inte måste :) Måste man byta kill switch reglaget? Original gas sitter ju i den och var hittar man eftermarknads reglage som fungerar?

Är det någon som har testat Accossato?

http://www.ebay.co.uk/itm/SUZUKI-GS...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item35cdde5738

Det finns en plastremsa att köpa som man sätter i originalrullen för att få större omkrets kostade ca 400kr för 5-6 år sedan.
Rejält dyrt för en plastbit på 3 gram men ganska billigt för snabbgas:tummenupp

Det finns en plastremsa att köpa som man sätter i originalrullen för att få större omkrets kostade ca 400kr för 5-6 år sedan.
Rejält dyrt för en plastbit på 3 gram men ganska billigt för snabbgas:tummenupp

Jo har läst om det med men tycker det är på gränsen till hemmabygge :D Neä jag vill helst ha en "riktigt" snabbgas! Sen så har jag läst att folk byter till r6an gas, men gör det så stor skillnad? Gixxer har original 1/4 och r6an 1/6

bytte på polarens gixxer K9 genom att beställa en kawa rulle och det blev kanon:banana

Okej kawa säger du.. Annars så verkar r6or vara populära. Men vet du om kawa har 1/5 eller 1/6? För jag får vrida 180 för att få fullgas och med mina feminina händer så måste jag ta en nytt grepp för att få fullgas. Så vill typ ligga på 100-120 grader

Du ska byta till Yamaha R6 rullen! Been there done that :fakta

Du ska byta till Yamaha R6 rullen! Been there done that :fakta

Efter att jag har Googlat lite så fattade jag de som att det är bara att byta rullen och att man inte behövde byta kill swith. Men vad är det som man ska fila ner för att få det att passa? Riktigt grymt att få en snabbgas för 200 spänn :D

Okej kawa säger du.. Annars så verkar r6or vara populära. Men vet du om kawa har 1/5 eller 1/6? För jag får vrida 180 för att få fullgas och med mina feminina händer så måste jag ta en nytt grepp för att få fullgas. Så vill typ ligga på 100-120 grader
Antingen har du noll koll på grader, eller så är din hoj ombyggd till långsamgas :fakta Jag har aldrig sett en hoj som man behöver vrida rullen ett halvt varv på, i synnerhet inte sporthojar. Vill du kunna vrida 120 grader så är det väl 30 grader sämre än originalets 90, så det blir långsamgas det också :D

Det är dessutom sak samma hur mycket man måste vrida en viss gasrulle på hojen den sitter på original, eftersom det är utväxlingen mellan den och insprutsbryggan som räknas. Du vill alltså ha en större trumma på din nya gasrulle, det är allt som räknas. Helst av allt vill du ha lite progressivitet, så att du behåller finliret <50% gas, men snabbt kan ge fullt.

Antingen har du noll koll på grader, eller så är din hoj ombyggd till långsamgas :fakta Jag har aldrig sett en hoj som man behöver vrida rullen ett halvt varv på, i synnerhet inte sporthojar. Vill du kunna vrida 120 grader så är det väl 30 grader sämre än originalets 90, så det blir långsamgas det också :D

Det är dessutom sak samma hur mycket man måste vrida en viss gasrulle på hojen den sitter på original, eftersom det är utväxlingen mellan de n och insprutsbryggan som räknas. Du vill alltså ha en större trumma på din nya gasrulle, det är allt som räknas. Helst av allt vill du ha lite progressivitet, så att du behåller finliret <50% gas, men snabbt kan ge fullt.

Ja det stämmer ju perfekt!! 1/4 360 är ju 90 Grader :) så då borde jag med r6an bara behöva vrida 60 grader för att få fullgas :) vilka årsmodeller av r6an har 1/6?

Last edited:
Som aelm skriver, r6 rullen är det du ska ha!. Jag bytte tom till r6 rullen på min zx10r 2011 funka finfint och kostar inte en massa. Och vad ska man med en massa olika kammar o skit till bättre att ha en jämn rörelse raktöver. 2006:an köpte jag (om jag minns rätt) finns massa guider på nätet om du googlar lite så hittar du numret på handtaget.

Det du behöver fila ned är i botten där vajrarna sitter. På kawan behövdes det inte men på min gsxr 1000 k6a och min hayabusa var jag tvungen att fila en aning.

Bästa och billigaste modden man kan göra för att dra stumt!. För det kan vara svårt när man hänger som en apa på hojjen.

Som aelm skriver, r6 rullen är det du ska ha!. Jag bytte tom till r6 rullen på min zx10r 2011 funka finfint och kostar inte en massa. Och vad ska man med en massa olika kammar o skit till bättre att ha en jämn rörelse raktöver. 2006:an köpte jag (om jag minns rätt) finns massa guider på nätet om du googlar lite så hittar du numret på handtaget.

Det du behöver fila ned är i botten där vajrarna sitter. På kawan behövdes det inte men på min gsxr 1000 k6a och min hayabusa var jag tvungen att fila en aning.

Bästa och billigaste modden man kan göra för att dra stumt!. För det kan vara svårt när man hänger som en apa på hojjen.

Tusen tack för infon! Det blir lätt en r6 rulle, sparar ju en tusenlapp på den modden som jag kan lägga på annat kul till hojen :)

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...