K-Micke
Ny medlem
Vilken diameter har den? Behöver ett svar snabbt!
Tips om länkar med teknisk info funkar också.
Tips om länkar med teknisk info funkar också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
K-Micke skrev:1. Yes.
2. Fram.
Jag vill byta på gixxern från 14mm till 16mm.
Hade en beg pump till CBR900 på g men enl säljaren är den också 14mm.
En vanlig Brembopump till Ducce är 16mm, någon som har en till salu?
K-Micke skrev:1. Yes.
2. Fram.
Jag vill byta på gixxern från 14mm till 16mm.
Hade en beg pump till CBR900 på g men enl säljaren är den också 14mm.
En vanlig Brembopump till Ducce är 16mm, någon som har en till salu?
Kamikaze kid skrev:Vad är du ute efter för effekt av detta byte?
Om du byter till större kolvdiameter får du kortare slaglängd och sämre kraft!
Byter du till mindre kolvdiameter får du längre slaglängd och mera kraft!
Med kraften menar jag då trycket ur slangen på cylindern gämfört med samma tryck på handtaget!
Så är det som de flesta är ute efter mera tryck på bromsarna du vill ha så är det en mindre cylinderdiameter du ska ha!
gixxer_1255 skrev:Det här med kolvdiameter i bromscylindrar har vi diskuterat i en tidigare tråd. Jag tror inte på dit resonemang, på grund av att att jag bla pratat med Acke om att byta från en Suzuki 5/8" bromscylinder till en ISR 14mm och det bytet gillade han inte han rekomenderade en ISR 17,5mm bromscylinder. Och varför är eftermarknads bromscylindrar större än orginalcylindrarna?
Ok du kanske inte var med, men det finns en tråd med likadan diskution och då diskuterades oxå kolvdiameter och om trycket ökade eller minskade.Kamikaze kid skrev:Nehepp...
Den diskutionen var inte jag med i så VI har inte diskuterat det!
Det spelar väl ingen roll vem som har tillverkat prylarna?Kamikaze kid skrev:Men nu snackar vi ju inte eftermarknads grejjor utan helt vanliga standard cylindrar!!!
Kamikaze kid skrev:Men du menar alltså att teorin inte stämmer inte mitt ovan skrivna med cylinderdiametern?
gixxer_1255 skrev:Ok du kanske inte var med, men det finns en tråd med likadan diskution och då diskuterades oxå kolvdiameter och om trycket ökade eller minskade.
Det spelar väl ingen roll vem som har tillverkat prylarna?
Ja iteorin kanske det stämmer men i praktiken så tvivlar jag, tex en kompis satte R1 bromscylinder(14mm kolv) på sin GSXR det funkade inte alls. När han satte dit en bromscylinder med 5/8"kolv blev det bra och när han monterade en brembocylinder med 18mm kolv blev det kanon bra. Med dit resoneman så har du väl ISR 14mm bromscylinder? inte 17,5mm som Acke rekomenderar.
heliac skrev:Vill inte vara nån besserwisser, men har du fräsch vätska å fräscha slangar samt ordentligt urluftat?
K-Micke skrev:Snackade med ISR igen. Om det är 14mm original så rekommenderar dom 14 med en vanlig pump, men 15mm med en radialpump pga annan utväxling. Båda har justerbar utväxling men radialpumpen har tydligen ett större justerområde.
3000:- för en radialpump. 2500:- för en vanlig med justerbart grepp.
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |