Snabbfästen (typ Dzus, men med bygel) - var hittar man det?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Tuono 1000 Factory BMW R1200S BMW F900XR
Är inte riktigt nöjd med infästningen av min belly-pan (skruvas fast i fyra fästpunkter) - tänkte bygga om till snabbfästen. Jag har hittat Dzus hos några racingfirmor, men de har antingen ett skruvspår eller en vinge - skulle vilja ha något liknande snabbfästena på bla Yamaha, med en vikbar bygel - någon som vet var man hittar?

1656572491220.png

Är inte riktigt nöjd med infästningen av min belly-pan (skruvas fast i fyra fästpunkter) - tänkte bygga om till snabbfästen. Jag har hittat Dzus hos några racingfirmor, men de har antingen ett skruvspår eller en vinge - skulle vilja ha något liknande snabbfästena på bla Yamaha, med en vikbar bygel - någon som vet var man hittar?

View attachment 473497
Jag köpte diverse sådana på ebay.de

Jag köpte diverse sådana på ebay.de
Suveränt - fråga..... grejerna kommer från England (fastän det är tyska ebay) där läggs på en "import charge" som betyder att grejerna är tullade o klara. Men..... funkar det verkligen i Sverige? Har för mig att Lostnord ändå skall ha sina 75:-????

Last edited:
Suveränt - fråga..... grejerna kommer från England (fastän det är tyska ebay) där läggs på en "import charge" som betyder att grejerna är tullade o klara. Men..... funkar det verkligen i Sverige? Har för mig att Lostnord ändå skall ha sina 75:-????
Det fungerade för mig då, och faktiskt idag också när mitt ryggskydd kom.
Säljaren i UK fixade med allt, inget extra utom själva tull o moms.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park