snabbaste sättet till jobbet enl svd.se

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Läste just en artikel i svd om snabbaste sättet att ta sig till jobbet. Osså har de inte med hoj... alltså den motordrivna varianten. De "tävlade" från årsta torg till stockholm central kl 08.00. Färdsätt: Cykel, kolektivtrafik & bil.

Bilen vann med 2min mot kolektivtrafiken, men man kan inte låta bli att undra hur mycket en MC skulle vunnit mot bilen. Med hoj gliiiiiider man ju bara förbi alla köer osv.

artiklen Snabbaste sättet till jobbet

O sen ytterligare en fundering ... hur står sig "gammel" moppe (asså en klass 2 moped) som får köra på gångvägar etc?
Man vill inte köra EU-moppe på gångvägar om man har tungt hoj kort. Satan vad det skulle svida om man blev av med kortet nån månad för att ha kört eu-moppe på gångväg. :huvet

Fast vad bästa färdmedel är borde ju egentligen variera beroende på stad, årstid, väder o sträcka .
Ta 2 mil till jobbet i sthlm. Då är det nog inget som klår hojen utom på vintern då det kanske skulle vara bilen.
Fast nån motard med vinterdäck kanske skulle gå bra att köra med

De kanske syftar på året runt... :rolleyes:
Inte alla som har lust att köra mc på vintern, fast då borde de kanske påpekat det :tungan

Inte alla som har lust att cykla på vintern heller:va :rolleyes:

Men det är nog lite vanligare än mc på vintern. Det är flera på mitt jobb som cyklar året runt ;)

Själv är jag lat och föredrar bilen på vintern och på sommaren behöver jag nog inte säga vad jag åker :tungan

Last edited:
Sen kanske det var en jämförelse i strikt laglig framfart =) Vart kan man läsa om exakt hur man får framföra en mc mellan köer etc?

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back