Snabbaste ni har accelererat, oavsett farkost?

AndreasC

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
R1 (-03), 690 Enduro (-14)
Well?

Misstänker att nån suttit i ett Jas eller dylikt och förmodligen rökt av klippet nedan rejält, men skitsamma. Nå, ge mig några feta 0 - 100-, 100 - 200-, eller 0 - Mach1-tider, det spelar ingen roll. Jag vet att jag inte med hojen kommer i närheten av vad jag upplevde på Six Flags i New Jersey för några år sedan. 0 - 206 km/h på 3,5 s. Åkte två gånger; första längst fram, andra längst bak. Totalt surrealistiskt.

https://www.youtube.com/watch?v=gi2JeqnfiW4

Lär nog vara fritt fall på Grönan = 0-100km/h på 2.5 sekunder.

Ett vanligt passagerarplan gör nog 250-800km/h på skaplig tid =)

Snabbaste farkost är nog SK60 som jag fick följa med upp i en gång när jag gjorde lumpen.

En vanlig vattenskoter. 260 hk. Har inga siffror men satan vad de drar iväg, känns som om man har hur mycket fäste som helst. Har även kört snöskoter med 270 hk, 174" matta med 57 mm kammar. Fästet just den dagen var enormt och det bar iväg ordentligt. Tror de flesta hojar skulle bli avhängda, just pga överlägset fäste.

Om det är högsta m/s2 som anses så lär väl en riktigt hög acceleration uppnås när man blir påkörd och skickas iväg i en helt annan riktning?
Om annars hastighet också ska vara inblandat så är jag nog rätt fisig, det snabbaste jag accelerat var med en ZZR, på bakrakan på Sviestad. HErrejävlar vad fort det gick när man kom till knixen. :crash (Borde ha varit runt 10 m/s2)

Jag har kräkts i en SK60. Väldigt mycket acc åt alla håll :3freak

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...