Snabbaste hojen per förs. klass?

Peking

Håller på Stiggy i GP250!
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
ingen för tillfället
Tjena,
Jag undrar vilken som är snabbaste hojen per försäkringsklass?

7:an kan vi strunta i för alla tycker säkert att just deras hoj är bäst - även om jag personligen tycker att GSXR1000 är det självklara valet.

Med snabbast menar jag både toppfart men även snabbast runt en rr-bana typ Anderstorp.

Fyll i nedan, gärna med motivering:

Klass 3:
Klass 4:
Klass 5:
Klass 6:

Själv tror jag föjande:

Klass 3 : ingen aning
Klass 4: Skulle kunna vara SZR 660, men frågan är om inte t.ex. betydligt motorstarkare NTV 650 / VX 800 vinner?
Klass 5: TRX 850 är väl det självklara valet, men på knixigare banor kanske RS 250 är snabbast. På Sviesta ligger ju tävlingsförarna på 57:or med RS 250, vilket är snabbare än alla gatåkare inkl. dom på R1/GSXR1000.
Klass 6: Kan det vara någon outsider från Italien eller???

Har några polare som kör R6:a och de kör 57 blankt på Sviestad med sina hojar...

Iofs har en av dem tävlat för några år sen, men ändå. Det innebär ju att vissa gatåkare kör snabbt på Sviestad.

Det ballaste är att en snubbe kör 1:09 på Sviestad på sin XR. På crossdäck!!
En annan som är rätt kass på RR-bana fick se sig bli slagen av en XR när man själv kör GSX-R. Tog han lätt på rakorna, men i varje sväng kom han om på utsidan.
Han är rätt så grym på att köra det mesta...

Peking skrev:

Klass 5: TRX 850 är väl det självklara valet, men på knixigare banor kanske RS 250 är snabbast. På Sviesta ligger ju tävlingsförarna på 57:or med RS 250, vilket är snabbare än alla gatåkare inkl. dom på R1/GSXR1000.

Går RS250 i klass 5?
Jag kollade försäkringen på en sån idag och fick 21000kr/år hel/hel hos Trygghansa, vilket är ungefär samma som jag får när jag kollar klass 7-hojar.

Re: Re: Snabbaste hojen per förs. klass?

Cyrus skrev:
Går RS250 i klass 5?
Jag kollade försäkringen på en sån idag och fick 21000kr/år hel/hel hos Trygghansa, vilket är ungefär samma som jag får när jag kollar klass 7-hojar.

Min RGV250SP går under klass 6 med full effekt iaf...fast då är det 52 kw vi snackar om, vad ligger en RS250 på?

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026