Snabbast till Ystad

heavy

Member
Gick med
18 Dec 2004
Hoj
KTM 640 -02
Vilken väg skall man ta till Ystad från Norrköping?

Är det E4:an till helsingborg osv eller ska man åka E22:an?

Nått annat förslag?

E4 är snabbast väg ner, passa dig efter Värnamo bara. Polisen i Ljungby brukar vara rätt heta på kontroller. :tummenupp

Ten-0 skrev:
E4 är snabbast väg ner, passa dig efter Värnamo bara. Polisen i Ljungby brukar vara rätt heta på kontroller. :tummenupp
Där med? Vafan.. Östgötapolisen brukar alltid vara ute och leka heta på motorvägen. Sen fick jag höra från kompisen som bor i Jönköping att man ska passa sig noga där neråt också.. Så, med facit i hand, kanske det går fortare att åka E22 med "fri fart" ändå? ;)

LazBoy skrev:
Där med? Vafan.. Östgötapolisen brukar alltid vara ute och leka heta på motorvägen. Sen fick jag höra från kompisen som bor i Jönköping att man ska passa sig noga där neråt också.. Så, med facit i hand, kanske det går fortare att åka E22 med "fri fart" ändå? ;)

Finns fartkameror på E22:an :gnissla

LazBoy skrev:

Östgötapolisen är väl värst skulle jag tro. Jönköpingspolisen är inte heller särskilt trevliga, men det är ytterst få gånger jag varit med om kontroll faktiskt på E4:an. Efter Värnamo däremot har jag flera bekanta och släktingar som förlorat körkortet.

Så min röst faller på E4:an.

heavy skrev:
Finns fartkameror på E22:an :gnissla

Det är inte så fruktansvärda böter på en "borttappad" framskylt.. :tummenupp

Ten-0 skrev:
Östgötapolisen är väl värst skulle jag tro. Jönköpingspolisen är inte heller särskilt trevliga, men det är ytterst få gånger jag varit med om kontroll faktiskt på E4:an. Efter Värnamo däremot har jag flera bekanta och släktingar som förlorat körkortet.

Så min röst faller på E4:an.

Östgötapolisen stoppade mig. I privatbil, dom fega jävlarna.. :mad:
Åkte den vägen en del förra vintern, Norrköping -> Älmhult, och enda stället vi nånsin såg snutar, var i östergötland. Där var dom dock ute varenda gång. Nu kanske man inte ska grunda nån statistisk undersökning på 14 resor, men det var en iakttagelse.. :tungan

LazBoy skrev:

Det är ofta kontroller kring Sölvesborg - enda stället jag torskat.

Det går defintivt snabbast att åka E4an till Helsingborg.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg