Snabbast supermotard?

Har haft KTM 500 motard. Inget jag skulle ha som enda hoj. Men kolla det istället för 530.

Provkört rxv450. Helvete vad dom går, men det är inte ofta dom är ihopskruvade och funkar.

Ptja mecka kan man ju men som andra sagt så kanske det inte är så kul att mecka mer än att köra. Finns det några lugnare hojar där det är längre serviceintervaller men som det är hyfsat ryt i ändå? Måste dock hålla mig under 600cc pga A2 körkort :p

KTM 660, 11Kw
Bra drag ....

det är väl ändå ingen max cc på A2 kort? bara max 35kw samt vikt/kw som ej överstiger 0.2kw/kg
ta en titt på ktms 640,660 eller 625. 625 ska va jävla kul hoj som ja förstått det.

Du får ha hur mycket cc du vill med A2 kort, det är bara effekten man kollar på.

Min går så jävla snabbt att jag tror jag kan köra om ghostrider! Tog f.ö. 50 min från Uppsala till Sollentuna, men jag har ju aldrig varit där förut... :crash

mv-agusta-rivale-800-out-for-open-day-road-testing-photo-gallery_9.jpg

Snyggast definitivt.Snabbast ? vet i fan ...vem bryr sig när det räcker till och blir över för en vanlig dödlig ?

Last edited:
Tack så mycket för era svar! Är inte ute efter något speciellt, ville nog bara ha tips på de snabbaste osv.
Är det inga 2 takt motards som görs idag? Två taktare är det ju bra klipp i! ;)

Min är det ganska bra klipp i :tungan

Äsch, sicka fördomar! Kollade vad en sådan kostar i trafikförsäkring osv, det var ju inte dyrt kan man säga! Men jag lär ju provköra ett par olika innan jag bestämmer mig. Tycker dock att de ser riktigt fräscha ut och hade ett riktigt skönt ljud.
Vad kör du själv förresten, Pepe? :P

KTM 690 ER -12, alltså en Enduro som jag hänger på en uppsättning motardhjul på, ställer på fjädringen ,byter till ett 42 kuggars bakdrev, går strax under 200kmh.:banana
1000 mil service intervall :tummenupp

Jaha men då lutar det nog mest åt ktm 625, 640 eller 660 om det bara har med effekten att göra!
Husqvarnan där var riktigt fräsch, skönt ljud i han. :tummenupp Men en sån skulle jag nog aldrig våga vrida ur ordentligt hehe.

Back