snabbast från rödljusen - HD Destroyer

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Om du verkligen vill vara snabbast från rödljusen har Harley-Davidson byggt en racereplica för dig.

Tre stycken kommer till Sverige!

http://aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,883497,00.html

BIL-09s32-destroyer-851_438.jpg

Men den går inte att regga om jag mins rätt... Men rätt grym maskin, köra 9'or med direkt från fabrik, tror någon reporter körde riktigt låga 9'or med den t.om...

De finns väl redan i Sverige? Sett 2st på strippen i somras. Snabba i starten är dom, kör 9.or med en inte alltför hög slutfart.

-PLM- skrev:
2465931 De finns väl redan i Sverige? Sett 2st på strippen i somras. Snabba i starten är dom, kör 9.or med en inte alltför hög slutfart.

Har för mig att Järvsö cykel & motor har en ståendes. Har sett någon till salu på blocket också...
Hade man haft en jäkla massa pengar så hade jag nog dragit till på en, men å andra sidan hade man kunnat slå till på lite allt möjligt i sådana fall ;)

ja jag såg då en på tullinge i sommras :va

cool..körde en hög nia den bästa repa jag såg.

Det Aftonbladet inte nämner är att du inte får köra hojen på gatan. Det är en onödig cykel i mina ögon som endast är tillverkad för att H-D ska kunna ta sig för bröstet och säga att de tillverkar den snabbaste (på strippen), serietillverkade hojen. En wheeliebar på en Hayabusa så är Destroyern frånkörd.

Skulle gissa att det är quickshiften samt en avstämd låda för 402m som gör den så snabb. Inte direkt imponerande effekt/vikt förhållande. 165 hk på 232 kg... Visserligen 131 Nm i vrid, men det känns som om en busa lr zx12a med quickshift (det heter säkert nått annat när den växlar också), rätt drevning och längre sving skulle göra minst lika bra ifrån sig. Då får du dessutom köra den till och från banan och du kan köpa 3 st för priset av HDn.

Pfft, min besiktade gsxr kör 8.72 på 402. De där förvuxna gräsklipparna är ju inte ens besiktade hos Bilprovningen! Jag kan slå vad om att de även kostar mer än 55k - det som jag säljer min för, om nu någon här vill ha en Destroyer-dräpare.

KGK skrev:
2465840 Om du verkligen vill vara snabbast från rödljusen har Harley-Davidson byggt en racereplica för dig.

Tre stycken kommer till Sverige!

http://aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,883497,00.html

BIL-09s32-destroyer-851_438.jpg

Ja det inte säkert man blir snabbast ändå med denna...tror vilken modern litersmaskin kör jämt med denna, men det krävs rätt kategori förare på BÅDE Hd samt Japanhoj.

Och om den nu skulle vara lite snabbare till 400 meter så tar man igen det i kurva 1.:D

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back