snabba svart om gixxer 750

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Polaren ska köpa en gixxer 750, han har kollat på 98-99

för och nackdelar, skillnader, vad ska man kolla på

Tacksam för snabba och många svar

Kamkedjesträckaren är väl ett omtalat problem.
Har haft en 750 -98 och hade inte nåt problem alls med den.
Kanon hoj :tummenupp

men om kamkjedjesträckaren är ett kännt problem så kanske dom flesta är bytta, jaja då ska jag säga åt honom att han kan köpa en sån

TERMINATOR skrev:
men om kamkjedjesträckaren är ett kännt problem så kanske dom flesta är bytta, jaja då ska jag säga åt honom att han kan köpa en sån
96-97 av srad är förgasarmoppar. Dessa kallas även vevstaksutkastare. 98-99 har insprutning och många av problemen från tidigare genration åtgärdades. Kamkedjesträckaren är bara att byta till en manuell när den väl börjar strula. Om det inte redan är gjort. I övrigt så är det en stabil hoj om den nu inte blivit sönerplågad och kopplingshjulad.... Dvs in med kopplingen för att få den att slanga.... Då slits kopplingskorgen.. Det brukar visserligen kännas om växlarna krånglar eller inte...

Personligen skulle jag rekomendera en 00a. Men där hänger det ju mycket på ekonomin med.

Lycka till...

SENSEI skrev:
96-97 av srad är förgasarmoppar. Dessa kallas även vevstaksutkastare. 98-99 har insprutning och många av problemen från tidigare genration åtgärdades. Kamkedjesträckaren är bara att byta till en manuell när den väl börjar strula. Om det inte redan är gjort. I övrigt så är det en stabil hoj om den nu inte blivit sönerplågad och kopplingshjulad.... Dvs in med kopplingen för att få den att slanga.... Då slits kopplingskorgen.. Det brukar visserligen kännas om växlarna krånglar eller inte...

Personligen skulle jag rekomendera en 00a. Men där hänger det ju mycket på ekonomin med.

Lycka till...

drar iväg med pengar då

Precis som sensei sa så är 98 den första årsmodellen med sprutare och det var inte så lyckat. Kompisen mappade om din eftersom den i original var irriterande ryckig vid på/avslag. Till 99 tror jag man kom underfund med och löste problemen. 98 är också uppdaterad på ett antal punkter i jämförelse med -97: fjädring, bromsar, kammar, luftburk mm. Effekten är något högre men även vikten.

I övrigt en kanonhoj givet att det är ett välskött ex. (det är ju en Suzuki.... :) ). Inget för långfärden dock, där suger den, men så ska den väl heller inte användas primärt. :rolleyes:

Efter att ha haft en -98 och en -00 så skulle jag säga köp -98an . det är bättre väghålling o mycket roligare cykel.
sen så tål dom nästan vad som hellst :)

P.Björk skrev:
Efter att ha haft en -98 och en -00 så skulle jag säga köp -98an . det är bättre väghålling o mycket roligare cykel.
Ehh,, ok?? Eller så var din hoj helt felinställd... Första gången jag hört att srad skulle ha bättre väghållning en gixxer 750 00an.

I princip då så har även gixxer 1000 01 sämre väghållning då? Den bygger ju på 750 in

P.Björk skrev:

Say what???? :va :va -98 är ju ett lok i jämförelse med -00...var din -00 ramsne eller...???

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman