Snabb låtfråga

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Trots en omfattande fylla vill jag minnas att jag hörde en låt jag gillade på krogen senast, men hittar den inte nu i efterhand (otippat).

Typ klubbmusik/p3-musik. Elektronisk.
Nog hyfsat ny, max ett halvår känns det som.

En tjej som sjunger något som låter som Caroline om och om igen.

Har jag drömt eller är det nåt som känns det igen av någon? :)
 
Låter som en danscover på Fleetwood Macs gamla låt "Caroline".

Njet, tyvärr inte.
Detta är en kvinnlig röst och minns jag inte fel så är just Caroline (på engelska) det enda de sjunger med något treavligt beat i bakgrunden. Vet att jag hört den på P3 tidigare, kanske i vintras.
 
Vad är det för stil? Radioskval, house, techno, dubstep?

Sjunger nån mer än tjejen? Är det någon rap? Hur låter verserna?
 
Svårt att säga men det är elektroniskt, inte Avicii direkt utan lite mer loungemusik.
Tror bara tjejen sjunger, ingen rap och inga verser direkt så vitt jag minns. Troligen sjunger hon inte "Caroline" för jag har googlat mig fördärvad, men det låter verkligen som "Caroline" med engelskt/amerikanskt uttal.

Caroline, ding de dig ding dign ding dig, Caroline... o.s.v.
 
För att låta lite creddig och insatt:
Rösten påminner om Tove Lo, beatet låter lite Kygo-aktigt
 
Det KAN inte vara så enkelt som Kygos remix av Seinabo Sey - Younger!

Nope, det var visst mer verser än jag i min grottfylla mindes. Duke Dumont - I Got U
Dock är ju Kygos remix på Younger så överjävligt bra så den är ändå värd en lyssning :)
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top