Snabb hoj?

iuridae

www.veteranstallet.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
CBR 900RR Fireblade
Snubblade över denna film idag http://media2.big-boys.com/files/pin220.wmv när jag va ute o leta lite utväxlingar till min hoj.

Ja må då säga att det verka va bra drag i den hojen, och kollar man mätaren som är i mph så gör den över 220mph (uppskatta det till 240)?!? Det är typ 385 knyck, lite mer än min :va

iuridae skrev:
Ja må då säga att det verka va bra drag i den hojen, och kollar man mätaren som är i mph så gör den över 220mph (uppskatta det till 240)?!? Det är typ 385 knyck, lite mer än min :va
Hum.. :va
Det där måste vara en hayabusa som är nerdrevad nå kopiöst så mätarn visar fel... i verkligheten går det kanske 200Km/h. :va

Men de går som satan de där busorna i vilket fall. :skrämd

Last edited:
1 mph = 1.609344 km/h

220 mph = 353.98 km/h ~=354 km/h

Kommentarer överflödiga...

Zee skrev:
1 mph = 1.609344 km/h

220 mph = 353.98.. km/h ~=354 km/h

Kommentarer överflödiga...
Men om du fortsättre kika, så ser du att han varvar ca 1000rpm mer efter att nålen gått i botten, min uppskattning ca 240mph. Och det är knappt så man kört det i kmh :va
morlock skrev:
Hum.. :va
Det där måste vara en hayabusa som är nerdrevad nå kopiöst så mätarn visar fel... i verkligheten går det kanske 200Km/h. :va

Men de går som satan de där busorna i vilket fall. :skrämd
En vettig teori, slår nog din katt på fingrarna vilket fall :D
fast min gissning är lite turbo o grejjer :tummenupp

Last edited:
Finns ju en kille här i Sverige (inte ghåstrajder) som hade en hayabusa (tror jag det var) som toppade lite drygt 350 km/h. Läste om det i Bike för en massa år sen. Så det går väl isf att köra i 380 km/h också.

Kollar man strecken i gatan så ser det ju inte ut att gå så fort däremot. Dessutom, om man drevar en hoj så den toppar 380 blås så skulle den vara tokseg i accet.

Den är några år gammal den filmen och har varit uppe på sh förr. Har för mig att det är konstaterat att den är fakead.

MrGooFy skrev:
Den är några år gammal den filmen och har varit uppe på sh förr. Har för mig att det är konstaterat att den är fakead.

mhm, som nån sa ser det inte ut att gå i 380 knyck iaf enligt vägmärkena... så egentligen, om man sätter på ett 60 taggars kugg bak, 10 fram så kan även min hoj gå i 350? :va

iuridae skrev:
mhm, som nån sa ser det inte ut att gå i 380 knyck iaf enligt vägmärkena... så egentligen, om man sätter på ett 60 taggars kugg bak, 10 fram så kan även min hoj gå i 350? :va
Din mätare är inte graderad till 350. :7peta Busans mätare av den första årsmodellen var det. :rolleyes:

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt