snabb hjälp någon???

XiQt

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
KTM RC8R
allt bara har gått åt helvete just nu, jag har uppköring imorgon men min hoj har pajjat, mycket lämpligt :mad: men en polare är så snäll så jag ska få låna hans, så jag var glad en liten stund tills jag kom på att jag måste han hans regpapper som nu är helt spårlöst försvunna... vi har letat överallt... undrar om man kan skriva ut infon om hojen från vv hemsida och ta med sig, effekten och det står ju när man kollar där, eller om dom kan ringa till Vägverkets servicetelefon på uppkörningen... det är ju försent att avboka tiden nu :argpådato
 

Anders Annell

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Ort
enköping
Hoj
Harris Magnum 2
Fixa hojjen då.

Anders


XiQt skrev:
2180288 allt bara har gått åt helvete just nu, jag har uppköring imorgon men min hoj har pajjat, mycket lämpligt :mad: men en polare är så snäll så jag ska få låna hans, så jag var glad en liten stund tills jag kom på att jag måste han hans regpapper som nu är helt spårlöst försvunna... vi har letat överallt... undrar om man kan skriva ut infon om hojen från vv hemsida och ta med sig, effekten och det står ju när man kollar där, eller om dom kan ringa till Vägverkets servicetelefon på uppkörningen... det är ju försent att avboka tiden nu :argpådato
 

XiQt

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
KTM RC8R
jo det skulle man ju kunna göra men det är lite ont om tid när man ska köra upp kl 8 och inte har några delar till att göra det med
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
XiQt skrev:
2180288 allt bara har gått åt helvete just nu, jag har uppköring imorgon men min hoj har pajjat, mycket lämpligt :mad: men en polare är så snäll så jag ska få låna hans, så jag var glad en liten stund tills jag kom på att jag måste han hans regpapper som nu är helt spårlöst försvunna... vi har letat överallt... undrar om man kan skriva ut infon om hojen från vv hemsida och ta med sig, effekten och det står ju när man kollar där, eller om dom kan ringa till Vägverkets servicetelefon på uppkörningen... det är ju försent att avboka tiden nu :argpådato

1 Skriv ut det du hittar om hojen och ta med.
2 Skriv ett mail till vv, kanske är det någon som läser det på morgonen och förbarmar sig. Ange ett faxnr till dom så kan dom faxa allt, det går jettesnabbt. De flesta bensinmackar skriver ut fax för 2 kr samt en del företag.
3 Ring vv på morgonen och prata väl med dom.
 

rAWTAZ

Skvimpa.
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Venuz -> Göteborg
Hoj
Liten sladdrig offroad-Honda från -98
Tungt läge =/

Jag skulle nog försöka hitta regbeviset iaf en stund till. Kanske ligger det på de mest givna ställen, i garaget eller tamejfan i hojjen i nåt litet fack typ? (Ska det inte medföras vid färd btw?)

E det helt uteslutet att fixa hojjen så är det inte mer än så att göra. Kör ett utdrag på vv.se -> Fordon -> Sök uppgifter om annat fordon i värsta fall, o va rak o ärligt, färklara läget imorrn. Ta med så mycekt underlag som möjligt. Kanske kan du få nåt utdrag som talar om att skatt är betald osv också?

Kanske inte tjänar nåt till om man inte har regbevis med sig o det skall medföras iofs :/
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
man borde kunna få det utspottat i PDF-format i mailen men nu e inte www.vv.se så modernt

till vad behöver man reg. beviset? så man vet....
 

XiQt

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
KTM RC8R
jo tyvärr så är det helt uteslutet att fixa den. och jag redan rotat i genom källare, lådor, skåp och pärmar osv.... har redan letat i hojen oxå =/

Servicetelefon 0771-14 15 16
Med hjälp av vår servicetelefon kan du få uppgift om

* vem som äger ett fordon,
* om det godkändes vid senaste besiktningen,
* årsmodell och färg,
* senaste ägare,
* om skatten är betald.


borde det inte räcka med det??? + att man skriver ut det andra uppgifterna man får via regnr på hemsidan?? det är ju precis samma som står på beviset, nästan...
 

rAWTAZ

Skvimpa.
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Venuz -> Göteborg
Hoj
Liten sladdrig offroad-Honda från -98
XiQt skrev:
2180358 jo tyvärr så är det helt uteslutet att fixa den. och jag redan rotat i genom källare, lådor, skåp och pärmar osv.... har redan letat i hojen oxå =/

Servicetelefon 0771-14 15 16
Med hjälp av vår servicetelefon kan du få uppgift om

* vem som äger ett fordon,
* om det godkändes vid senaste besiktningen,
* årsmodell och färg,
* senaste ägare,
* om skatten är betald.


borde det inte räcka med det??? + att man skriver ut det andra uppgifterna man får via regnr på hemsidan?? det är ju precis samma som står på beviset, nästan...
Dra ut det sista du sa samt det fax du kan hämta ut, så har du det ännu mer formellt :)
 

XiQt

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
KTM RC8R
tack för alla snabba svar!! hoppas bara att dom går med på det nu, får bli att gå upp tidigt imorgon och leta efter en skrivare och en fax
 

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Nyköping
Hoj
GS 500E
Ta allt du kan hitta från internet som någon över mig sade, och om du har tur så får du en snälla "övervakare" imorgon, för när jag körde upp hade en kille råkat tagit med sig fel del av sin Ägarlapp, men tjejen som vi körde upp med sade att det inte var några problem, och ringde VV på en gång. Men kan inte garantera dig att de brukar göra så. för som sagt så ska man ha med sig lappen :4skrika och om du inte hittar något bra, glöm inte att ta med din vän som kan garantera att hojjen är hans!



MvH Stenberg
 

rAWTAZ

Skvimpa.
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Venuz -> Göteborg
Hoj
Liten sladdrig offroad-Honda från -98
XiQt skrev:
2180429 tack för alla snabba svar!! hoppas bara att dom går med på det nu, får bli att gå upp tidigt imorgon och leta efter en skrivare och en fax
=)

Hoppas det löser sig!

Glöm inte det glada humöret o den resonliga trevligheten (att använda gentemot inspektörn), eftersom det ju är stor risk att de håller sig strikt till prokollet :rolleyes:
 

XiQt

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
KTM RC8R
rAWTAZ skrev:
2188283 Hur har det gått om alls? :va

jo då, jag skrev ut alla papper om hojen, men instruktören ringde vägverket istället och kollade upp hojjen... men tyvärr blev det inget kort :huvet
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
XiQt skrev:
2189093 jo då, jag skrev ut alla papper om hojen, men instruktören ringde vägverket istället och kollade upp hojjen... men tyvärr blev det inget kort :huvet

Surt..
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top