snabb hjälp med kopplingskorg!

grr..zzr skrev:
Den missen gjorde jag med..de va då jag hade sönder den gamla korgen..men muttern drogs snabbt bort med el-mutterdragare

Mmm... slutade även för mig med demolerad (yttre) kopplingskorg när jag skulle bygga en "smart" spärr för att kunna få av den förbannade skruven.

Dom sorgliga resterna sitter fortfarande ihop med primäraxeln (som iof ändå har ett trasgt drev), skulle bara stycka upp den trasiga reservmotorn så den tog mindre plats och var lättare att flytta.

Last edited:
pjohan skrev:
Mmm... slutade även för mig med demolerad (yttre) kopplingskorg när jag skulle bygga en "smart" spärr för att kunna dra åt den förbannade skruven.

Dom sorgliga resterna sitter fortfarande ihop med primäraxeln (som iof ändå har ett trasgt drev), skulle bara stycka upp den trasiga reservmotorn så den tog mindre plats och var lättare att flytta.

:( jo.. det är ju alltid lika jävla skönt efteråt när man tittar på vad de va som small..och börjar förstå vad de kostar.. :gnissla

h01hmt skrev:
vart fan får man tag i en momentnyckel som drar från 5nm?
min börjar på 24nm...totalt värdelös på mc motorer
Jag köpte min på Mekonomen. Den kan man ställa in från 5 till 25Nm.

Jag kände mig tvungen att köpa den efter att jag dragit sönder oljeurtappningspluggen (eller snarare godset den skruvas in i) på en hoj. Den skulle bara dras med ca 7Nm, och det räckte inte min fingertoppskänsla riktigt till. :gnissla

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år