Snabb fråga: Tank på KTM EXC

HeBBa skrev:
jag testade men det tog i där man sätter fast dynan på 03:an

Om jag har fattat det rätt så är alltså 04ans kåpa för lång ?
Då skulle man kanske kunna kapa kåpan en bit baktill (så att fästena är kvar såklart) och sen kanske det går(självklart får man ju se till att det inte ser allt för skadat ut)?

Aja skitsamma, jag ska köpa en ktm -00 snart, ska köpa 06ans kåpor runt om till den, har bestämt mig att dom ska på till vilket pris som helst :argpådato :) !

Ktm'arn skrev:
Om jag har fattat det rätt så är alltså 04ans kåpa för lång ?
Då skulle man kanske kunna kapa kåpan en bit baktill (så att fästena är kvar såklart) och sen kanske det går(självklart får man ju se till att det inte ser allt för skadat ut)?

Aja skitsamma, jag ska köpa en ktm -00 snart, ska köpa 06ans kåpor runt om till den, har bestämt mig att dom ska på till vilket pris som helst :argpådato :) !
känns som att det inte är bakskärmen som är den stora utgiften i detta fallet. jag är lite kluven om jag ska slänga ut 2,5k på tank och vingar fram.

som sagt. hebba stort tack till dig för att du har tagit fram denna informationen på det svåra sättet. :tummenupp :Bugar

Rosen: ska du ha svart tanken eller varför ska du byta tank?? *nyfiken*

HeBBa skrev:
Rosen: ska du ha svart tanken eller varför ska du byta tank?? *nyfiken*
jag har funderat på att byta alla kåpor till 06 och samtidigt göra hela hojen svart. det kommer att kosta cirka 4,5k vilket gör att jag är lite osäker :rolleyes: . sen så är min orginaltank genomskinlig plus att det är den gamla tanken.

-Rosen- skrev:
jag har funderat på att byta alla kåpor till 06 och samtidigt göra hela hojen svart. det kommer att kosta cirka 4,5k vilket gör att jag är lite osäker :rolleyes: . sen så är min orginaltank genomskinlig plus att det är den gamla tanken.
Har har du tänkt att få på bakkåpan då? Modda eller(vad annars)?

Ktm'arn skrev:
Har har du tänkt att få på bakkåpan då? Modda eller(vad annars)?
japp, jag ska beställa en bakskärm som jag ska försöka få dit med lite kapning. förhoppningsvis så behöver jag bara kapa i skärmen. men annars ska jag försöka modifiera ramen så att den har samma fästen som 04-06:orna har och då köpa en ny sadel också.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman