snabb fråga som kräver snabbt svar!

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
behöver man ha backspeglar när man besiktigar?
i så fall en eller två?
måste veta i dag ska besiktiga i morgon!

tacksam för ett RR svar

Är det inte så att backspeglar är det enda av alla liknande detaljer som inte är lagstadgat att ha på motorcykel?

OLJEKYLD GSXR skrev:
Är det inte så att backspeglar är det enda av alla liknande detaljer som inte är lagstadgat att ha på motorcykel?

Det är helt korrekt. Du behöver inte ha backspeglar på hojen.

fan va säker

fan va säker man blir när man får jag tror svar!

jaja hade för mig att man inte behöver backspeglar och det verkar ju vara sant så då skiter jag i dom i morgon och får jag skit för det så kommer jag och hemsöker er! :)

Jag besiktade i veckan utan backspeglar =) Det var ingen som sa ett knyst. Å besiktningsgubben tyckte den var rolig att köra "den här var ju rolig att kasta omkring med" :bow

då ryker mina speglar nu, :tummenupp har inte känt att ha med länsman att göra mer än nödvändigt

Grannen är besiktningsman och han säger att man inte behöver ha backspeglar, men har man backspeglar så får dom inte vara trasiga (då får man en 2:a) :fakta

Du behöver inte backspeglar i Sverige, men EUkravet utomlands är minst en backspegel.

gick igenom!

jaja det gick bra utan men han som provkörde frågade den andra bisiktningsmannen om det inte var krav på speglar !! han viste alltså inte ! det är ganska illa han sa att han var överaskad över den rappa motorn tyckte det var konstigt eftersom han körde en busa någon timme innan menmen! liten på jorden och stor i orden kanske =) två år kvar tills man behöver sätta på blinkers och reflexer och grejer!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT