Gös i agenthatt
Live hard, Paul Young
När ska man kolla oljenivån för att få ett korrekt resultat; När hojen är varm eller när hojen är kall?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Motorn varmkörd och sen skall du vänta ca 5 minuter så att all olja rinner tillbaka... sen kolla med hojen ståendes rakt (alltså inte lutad mot sidostödet)
Hur vida du skall skruva ned stickan helt eller bara trycka ned den till början på gängorna kan nog skilja mellan modeller. Själv skall jag skruva ned den i botten och sen avläsa resultatet.
Jag har ett "avlångt tittfönster" som jag läser av oljan på.
Så först ska man varmköra lite, sedan vänta fem minuter innan man läser av oljan?
Det beror på hojen, de flesta "vanliga" går det att checka av kalla. Men inget hindrar att de är varma bara de får stå ett tag så oljan rinner ner. Torrsump måste du kolla efter körning när trycket är jämnt.
"Torrsump"...? Ha ha!Ja, du... Det vetifan om jag har. Men jag ska kolla i manualen.
Om du har manualen så står det säker där hur man läser av oljan...och allt annat med förresten![]()

Har du en separat oljetank där du fyller olja/kollar nivå eller häller du oljan i motorblocket (typ vid kopplingen) och kollar i ett fönster längst ner på motorn?"Torrsump"...? Ha ha!Ja, du... Det vetifan om jag har. Men jag ska kolla i manualen.
Har du en separat oljetank där du fyller olja/kollar nivå eller häller du oljan i motorblocket (typ vid kopplingen) och kollar i ett fönster längst ner på motorn?
Alt 1: torrsump
Alt 2: våtsump
Generellt...![]()

Popnitsvarning nu snart.![]()
Har du provat å borra ??
Har du provat å borra ??
Jag ställes gladeligen upp som popnitare. Vad det än må innebära.
Vad det innebär? Jag syftar på en gammal tråd...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=81000

|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|