Snabb fråga! Loctite på drev? Vilken?

Clittan

Räzer aspirant
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Kinna
Hoj
Suzuki GSXR 750 -88, KTM EXC 450 -04
Tja. Behöver hjälp snabbt!!

Håller på att byta drivpaket, och såg då att de använt Loctite till både låsmuttrarna till framdrevet och till bakdrevet. Aldrig pillat med sånthär förrut.. Behövs loctite? Finns det olika styrkor? Isånnafall, vad ska jag använda? Hittade en flaska som det står Loctite - Super Attak Control på.. Duger detta? Tack för hjälpen!!:)
 
Super attak är väl Loctites vanliga "sekundlim" eller cyanoakrylatlim. Vet inte hur mycket det skiljer mellan gänglåsning och sekundlim, men förmodligen är det inte samma formel. Det kanske blir problem att få lös se'n, eller så håller inte den stenhårda fogen för vibrationer. Jag bara gissar här, men försök hitta gänglåsning istf sekundlim.
 
går lika bra med ett bättre begagnat hubba bubba har jag hört av experter!:tummenupp För min informationskälla påstår att det är det närmaste man kan komma cyanoakrylatlim tack vare dom starka färgämnenan!!
 
Last edited:
Super attack är snabblim och blir för hårt.

Använd riktiga grejer när du väl skall göra det,förslagsvis Loctite 243.
 
finns ju massor av demonterbara lås vätskor för gängor men en sak e säkert att super lim ska du ej använda.
loctite e bara ett märke så de finns 1000 olika märken på marknaden gå bara in på en välsorterat mack ell annan typ av affär som säljer vertyg osv så kommer du finna demonterbar låsvätska.
 
Tack för hjälpen, blir till att dra till OKQ8 och se om de har någon skit... Ha en fortsatt trevlig dag!
 
Har gjort lite research, hubba bubba har en grymt stark förmåga att låsa muttrar utan att kollidera eller va fan det heter aluminumet lika mycket som V6 pro active göra. V6 är mycket mer aggresiv och kolliderar aluminiumet mycket snabbare. Men får du tag på lokktajt så funkar nog det halvbra oxå! Eller så kan du köpa orginalskruvar så får du gänglåsasmörja på skruvarna!
 
Har gjort lite research, hubba bubba har en grymt stark förmåga att låsa muttrar utan att kollidera eller va fan det heter aluminumet lika mycket som V6 pro active göra. V6 är mycket mer aggresiv och kolliderar aluminiumet mycket snabbare. Men får du tag på lokktajt så funkar nog det halvbra oxå! Eller så kan du köpa orginalskruvar så får du gänglåsasmörja på skruvarna!

:rolleyes:
 
Har gjort lite research, hubba bubba har en grymt stark förmåga att låsa muttrar utan att kollidera eller va fan det heter aluminumet lika mycket som V6 pro active göra. V6 är mycket mer aggresiv och kolliderar aluminiumet mycket snabbare. Men får du tag på lokktajt så funkar nog det halvbra oxå! Eller så kan du köpa orginalskruvar så får du gänglåsasmörja på skruvarna!

Så du påstår på fullaste allvar att de ljuger i reklamen?!?
De säger att v6 pro active ska förhindra syrangrepp och kollisioner, det ser man på deras bild när röda bollar inte kolliderar med tänderna :mad:
 
Så du påstår på fullaste allvar att de ljuger i reklamen?!?
De säger att v6 pro active ska förhindra syrangrepp och kollisioner, det ser man på deras bild när röda bollar inte kolliderar med tänderna :mad:

Ja om du bara visste hur mycket skitsnack PR-folk drar till med bara för att locka köpare. Skandal, Aschberg borde få ta upp det på insider!!:huvet
 
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top