Snabb fråga: BESIKTNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

Går den igenom?

• Antal röstningar
    0
Skall förtydliga lite :)

Var inte direkt menat till trådskaparen. Har bott i Stockholm också så jag vet vart Rissne är. Skulle dock inte vilja säga att det är "Stockholm", är ju sumpan trots allt (no offence)

Men vad jag också menar är att det är så konstigt att det ska vara olika standarder beroende på vart man åker.

Last edited:
"småsaker" som skyltbelysning åker man alltid på, och då kan de lika gärna påpeka alla fel.

Är allt övrigt OK så går skitsaker som blinkers och slitna (Bak)däck igenom.

Tror faktiskt det är svårare att få igenom en hoj med kasst framdäck än ett kasst bakdäck. Bakdäck byter man stup i ett medan framdäcket kan sitta på i två - tre säsonger. Och jag kör ju dessutom heldre med dåligt bakdäck änm dåligt framdäck.

Men, i princip håller jag med, kast att det är olika standarder på de olika ställerna. Men det är även skillnad på samma station, beroende på om man får Mr X eller Mr Y, och om denna har bråkat med frugan eller om ungdjävlarna har hållt honom vaken halva natten.

Gratti Iron Mike! Solen lös uppenbarligen när du besiktigade!

Visst är det skillnad på vem som besiktigar och framför allt vilket fordon man kommer dit med. Min kusin besiktigade sim traja chopper i går. De hade sett att han skulle komma och trots att det var många på kö vinkade de in honom en halvtimme tidigare och kivades om vem som skulle besiktiga den. Regskylten hade han gaffat fast på sissyn tillsammans med lampan och avsaknaden av skyltbelysning kommenterade de bara med att "du vet att du ska ha en sådan va?" Men så sken solen då också...

Gratti Iron Mike! Solen lös uppenbarligen när du besiktigade!

Visst är det skillnad på vem som besiktigar och framför allt vilket fordon man kommer dit med. Min kusin besiktigade sim traja chopper i går. De hade sett att han skulle komma och trots att det var många på kö vinkade de in honom en halvtimme tidigare och kivades om vem som skulle besiktiga den. Regskylten hade han gaffat fast på sissyn tillsammans med lampan och avsaknaden av skyltbelysning kommenterade de bara med att "du vet att du ska ha en sådan va?" Men så sken solen då också...
Det verkar vara lite lotteri.. Men ironiskt egentligen, för vid Rissne så stog folk å satte fast reflexer runt husknuten innan bes, å satte in db killers. Sen besiktiga dom, å runt knuten så stanna dom å plocka av allt krims krams å åkte vidare :näsblod

Det verkar vara lite lotteri.. Men ironiskt egentligen, för vid Rissne så stog folk å satte fast reflexer runt husknuten innan bes, å satte in db killers. Sen besiktiga dom, å runt knuten så stanna dom å plocka av allt krims krams å åkte vidare :näsblod

He he om du kollar riktigt noga så kan du se spår av ståull i diket!!:D

Jag sade ju det, du kommer att ha en jefla tur! :)

:rolleyes: första gången, jag brukar alltid bli sågad på bes, trots hojjar i bra skick, finns alltid nån liten detalj dom hittat. nu känns det iaf skönt. det är så jobbigt med folk som ska inspektera å va kritiska mot ens egendom.

He he om du kollar riktigt noga så kan du se spår av ståull i diket!!:D

haha kanske va det som en hd-knutte hade, hojjen verkade vara svårstartad också, den hostade å gick dåligt, lät som en ciao moppe, 5 min senare på vägen mot E4an så lät han på flera km avstånd :D

Last edited:
den gick igenom :rofl

fattar inte hur, för ljuset va felinställt också, å regskylten höll på att ramla av med min hemmagjorda dubbelhäftande tejp av eltejp..

bes gubben: "de där fixar du hemma eller hur!"

jag: absolut, tack å hej

(dom mätte inte ens ljudet, å den låter rätt mkt=) men självklart ska jag åtgärda lampan etc, man vill ju ändå synas)

:yoparty

Värker röven nu då eller?
:D

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back