Snabb fråga: BESIKTNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

Går den igenom?

• Antal röstningar
    0

IronMike

Guest
Kända brister:

-Har miniskylt, men papper på att jag beställt en vanlig..
-Kan ev låta too much :näsblod
-När jag garagelackade högen, så hamna det av misstag lite färg på strålkastarglaset :huvet
-Mina budget miniblinkers tycks ha ngn fejk dot-märkning på sig, dom sitter dock på org avstånd från varann.

Okända brister:

-Inga :rolleyes: kanske lite hård kedja, alltså inte för slapp utan tvärtom, så den sitter fast ordentligt på bulten...

Vad tror ni om oddsen? Det är i rissne idag, snaaaaart :huvet :huvet

jobbar inte Kapten Rövskägg där? :confused: :gnissla shit, får väl antingen rulla hojjen hem, eller om man skulle ta med en flarra brännvin å flukta med.

fakk..

--måste skjutspinnar sitta på btw?

Last edited:
Vad tror ni om oddsen? Det är i rissne idag, snaaaaart :huvet :huvet

jobbar inte Kapten Rövskägg där? :confused: :gnissla shit, får väl antingen rulla hojjen hem, eller om man skulle ta med en flarra brännvin å flukta med.

fakk..[/QUOTE]

Hehe ta med flaskan och lite bullar du. Annars får du väl visa lite hud :D

Men för fan skriv inte som en femåring! Det räcker med ett utropstecken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nej, hojen kommer inte gå igenom.:fakta

Du kommer få körförbud direCCkt!

Antagligen kommer dom gripa på plats dig för grovt framförande av fordon med sprayburksfärg på halvljusanordning, överspändt framdrivningssystem, onödigt störande av allmän ordning, våld mot tjänsteman, urkundsförfalskning av dot märkning och av moder Svea utfärdad registreringsplåt!

Ta för helvetet INTE med en spritflaska, då blir dom fulla och bankar på dig i röven inne på kontoret!

Du är varnad!!!!!!!!!!!!!!!!!

Föresten, lycka till!:tummenupp

:tungan Sorry, jag har tvättstugan OCH pluggar till en tenta = är utråkad...

Skruva på skjutspinnarna och ta bort cutsen. Sen är det bara att hålla tummarna.

På tal om tummar så har jag äntligen fått min ena ur ändan och köpt knarr :D :tummenupp

Kanske inte den värsta super ultra mega deluxe sporthojen som finns, men väl bland dem snyggaste som någonsin gjorts :)

Lycka till på besiktningen!

Lånar tråden, nån som vet om man måste ha på backspeglarna?

Skicka svar då jävvlllla dattajevvel!!!!! :huvet :huvet Bäst att trycka på skicka ett par gånger till för säkerhets skull :rolleyes:

Varför chansa? Att skruva på dem tar inte så lång tid direkt. Bara att skruva av igen sen ifall du föredrar att åka utan.

Själv skulle jag bara åka utan ifall jag åkte motard, fast det är ju jag det.

Skicka svar då jävvlllla dattajevvel!!!!! :huvet :huvet Bäst att trycka på skicka ett par gånger till för säkerhets skull :rolleyes:

Varför chansa? Att skruva på dem tar inte så lång tid direkt. Bara att skruva av igen sen ifall du föredrar att åka utan.

Själv skulle jag bara åka utan ifall jag åkte motard, fast det är ju jag det.

Fan vad det krånglar här, 4 dubbla inlägg osv.

Ska in på kontroll besektning, blev stoppad med felplacerad skylt. :(
Orkar inte skruva på speglarna om det inte behövs.

En annan fråga till snälla svarare, det räcker väl att man har trafik försäkring när man kör på bana med hojen påställd. det är väl ok att köra i försäkrad grupp med körförbud?

har inte fått tid för besikning innan några bandagar jag bokat mej på nämligen.
Sorry för jag stjäl din tråd

Ang. blinkers så bör de gå igenom även om det inte är äkta märkning...

Såhär sa min första bes.gubbe:
"Det spelar ingen roll med märkningen när man kontroll-besiktar, då kollar man inte så noga. Däremot på reg.bes. så kollar man märkningarna!"

(Min gick genom kontroll, men inte reg. :va (Gjorde de samtidigt))

Du har en jefla TUR, och därför kommer den att gå igenom! My 2 cents... :)

-Har miniskylt, men papper på att jag beställt en vanlig..
-Kan ev låta too much
-När jag garagelackade högen, så hamna det av misstag lite färg på strålkastarglaset
-Mina budget miniblinkers tycks ha ngn fejk dot-märkning på sig, dom sitter dock på org avstånd från varann.

*De skiter fullständigt i om du har papper på att du har beställt, du har ju faktiskt haft hela vintern på dig att beställa!

*Ja låter den för mkt så blir du underkänd så se fan till att den är tyst så slipper du problemet.

*Nja risken är att det skulle kunna bli fel ljusbild men varför inte skrapa bort färgen?

*Ja det ska helst sitta E-märkning på dem men ibland går den igenom så länge de ger bra ljus!

-Inga kanske lite hård kedja, alltså inte för slapp utan tvärtom, så den sitter fast ordentligt på bulten...

*Släpp kedjan för utgående axel mår aldrig bra av för hårt spänd kedja
Kolla så att inte ryckutjämnaren är dålig samt alla bultar på drevet sitter fast!

Vad tror ni om oddsen? Det är i rissne idag, snaaaaart

*He he he de känner jag till, är man snäll så kanske de är snälla tillbaka. Ska dit och hälsa på imorogn på öppet hus för mc!

jobbar inte Kapten Rövskägg där? shit, får väl antingen rulla hojjen hem, eller om man skulle ta med en flarra brännvin å flukta med.

*Nej Kapten blåskägg jobbar i Sollentuna men oavsett vart du ska besikta så ska det inte vara till någon fördel om du känner någon.

--måste skjutspinnar sitta på btw?

*Nej det är inget som kontrolleras på besiktningen även om en del säger att den skulle vara helfordonsgodkänd. De kontrolleras först om det sitter monterade några så du behöver inte montera på dem!

Fan vad det krånglar här, 4 dubbla inlägg osv.

Ska in på kontroll besektning, blev stoppad med felplacerad skylt. :(
Orkar inte skruva på speglarna om det inte behövs.

En annan fråga till snälla svarare, det räcker väl att man har trafik försäkring när man kör på bana med hojen påställd. det är väl ok att köra i försäkrad grupp med körförbud?

har inte fått tid för besikning innan några bandagar jag bokat mej på nämligen.
Sorry för jag stjäl din tråd

Speglar behövs ej!

Glöm inte att hela SS sökte tjänst i Rissne 1945 men fick avslag för resonlig attityd!

Man ska ha skjutspinnar men sadel behövs inte för pass. :D

Glöm inte att hela SS sökte tjänst i Rissne 1945 men fick avslag för resonlig attityd!

Man ska ha skjutspinnar men sadel behövs inte för pass. :D

Blåskägg hänger väl inte i Rissne? :va

Last edited:
den gick igenom :rofl

fattar inte hur, för ljuset va felinställt också, å regskylten höll på att ramla av med min hemmagjorda dubbelhäftande tejp av eltejp..

bes gubben: "de där fixar du hemma eller hur!"

jag: absolut, tack å hej

(dom mätte inte ens ljudet, å den låter rätt mkt=) men självklart ska jag åtgärda lampan etc, man vill ju ändå synas)

:yoparty

Last edited:
Grattis! :)

den gick igenom :rofl

fattar inte hur, för ljuset va felinställt också, å regskylten höll på att ramla av med min hemmagjorda dubbelhäftande tejp av eltejp..

bes gubben: "de där fixar du hemma eller hur!"

jag: absolut, tack å hej

(dom mätte inte ens ljudet, å den låter rätt mkt=) men självklart ska jag åtgärda lampan etc, man vill ju ändå synas)

:yoparty

103 dB är förbannat högt!
Min TLR med M4 helsystem mättes till 102.5 dB av SBP, och den som åker framför mig på en rad4a brukar inte ha några problem att höra mig... :hihi
När jag hade db-killersarna i förra året så mätte han överhuvudtage inte. Kommenterade inte ljudet, fast den fortfarande låter en hel del.

Och, jag hade blank slitet däck - corden syntes - men gick igenom ändå. med samma kommentar som dig. Det fixar du snart, eller hur... :)
Däcket låg ju i garaget men va fan, i bland hinner man inte med allt.

Däremot tjatades det mycket om mina blinkers... :lol

Last edited:
Grattis till dig....men jag blir bara så förbannad!

Verkar som om att alla i dessa småhålor kommer igenom med vad fan som helst. Är själv uppvuxen i en håla och där kunde man dra igenom en bil med avgassystemet i bagageluckan i stort sett, ännu bättre om man kände besiktningsmannen i fråga, då räckte det med att visa sig där bara. Vansinne, personligen så tycker jag att det är fel att ha olika standarder.

Jag var precis och besiktade min MC då jag fick ombesiktning för att min skyltbelysning var ur funktion, mitt framdäck var för slitet (enligt dom iaf, i mitt och verkstadens tycke så skull det klara sig). Det åker jag dit för men vissa drar igenom med hemmapulade skyltar, felaktiga blinkers osv osv...

Och jag är inte bitter....:huvet

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back