Snabb eller fejk?

Hans fru är inte lika glad. Hon hinner knappt känna en svag vibration i de yttarsta pubisarna innan han är klar, tillbastoppad och påväg att tända efter-sex-ciggen.

Ser ju ganska äkta ut när de går i slomo...

Jag säger Fejk.
När det går i slowmotion så ser man att han skjuter ner i backen. Han är djävligt snabb att dra och trycka av men han träffar inget om det inte är något som ligger på backen tre meter framför honom skulle jag säga.
Dessutom är ju uppgiften att han drar på 2 hundradelar skitsnack vilket klippet bevisar.
Filmning sker med 25 bilder/sek och han drar enligt egen uppgift på 1/50sekund. Med andra ord skulle han lätt hinna dra och skjuta och man ska ha dur om det ska synas på någon bild i kameran. Det är flera bilder där pistolen är uppe ur hölstret så det är väl snarare så att han drar på kanske någon eller några tiondels sekunder vilket iofs är djävligt snabbt.

Jag säger Fejk.
När det går i slowmotion så ser man att han skjuter ner i backen. Han är djävligt snabb att dra och trycka av men han träffar inget om det inte är något som ligger på backen tre meter framför honom skulle jag säga.
Dessutom är ju uppgiften att han drar på 2 hundradelar skitsnack vilket klippet bevisar.
Filmning sker med 25 bilder/sek och han drar enligt egen uppgift på 1/50sekund. Med andra ord skulle han lätt hinna dra och skjuta och man ska ha dur om det ska synas på någon bild i kameran. Det är flera bilder där pistolen är uppe ur hölstret så det är väl snarare så att han drar på kanske någon eller några tiondels sekunder vilket iofs är djävligt snabbt.
När man ser slowmotion från sidan är det väl när han skjuter blankt och inte siktar på något? Vad det gäller tiden så låter det väldigt snabbt, men det får man väl ta upp med Guiness och deras mätmetoder.

Self-Start: Fastest Time: .0175 hundredths of one second - Guinness Book of World Records Museum, New York, 1976

Verkar otroligt.
Jag kan rekomendera att gå och titta på Jocke Smålänning
[YOUTUBE-ID]Mg02zTLqUmY[/YOUTUBE-ID] eller (ännu hellre) Tom knapp.
[YOUTUBE-ID]Z5uHt4AwYb4[/YOUTUBE-ID]
De brukar uppträda på större jaktmässor.

Placeringen av kameramannen när han skjuter på ballongerna är ju lite.... tvivelaktig. Om det nu är skarp ammunition, och han skjuter på ballongerna på riktigt. Känns inte som om jag skulle vilja stå där och filma isåfall.

Placeringen av kameramannen när han skjuter på ballongerna är ju lite.... tvivelaktig. Om det nu är skarp ammunition, och han skjuter på ballongerna på riktigt. Känns inte som om jag skulle vilja stå där och filma isåfall.

Ahh, du menar kameran som står på stativ, utan kameraman :gnissla

Det är väl inte fejk? Han skjuter ju..

Jo. Han skjuter så ur det perspektivet är det ju inte fejk och djävligt snabbt. Men han träffar inget.
På en del uppvisningar så kör dom med lite fuskpatroner för att göra sådana här saker.

Man laddar ammunitionen själv och då tar man en tomhylsa och stoppar i en massa väldigt fint hagel och sedan en lätt kula i toppen. Ser ut som en vanlig patron, ger ett hål i en pricktavla men kan spränga 10 ballonger bredvid varandra med ett skott.

Han sa väl att de var lösa skott?
De behöver ju inte vara skarp ammunition för att skjuta sönder en ballong. Provade på att dra och skjuta snabbt när jag va i Tuscon för några år sen och de va med lösa skott mot en ballong.

J-a jänkare alltså. :D

Det är bara ljusets hastighet som kan jämföras med det... :rolleyes:

Imponerande dock. Undrar hur många gånger han har övat på det.

Han skjuter som sagt med lösa skott. Effekten blir som att skjuta med hagel, han behöver med andra ord inte sikta särskilt bra för att lyckas.

Verkar otroligt.
Jag kan rekomendera att gå och titta på Jocke Smålänning
[YOUTUBE-ID]Mg02zTLqUmY[/YOUTUBE-ID] eller (ännu hellre) Tom knapp.
[YOUTUBE-ID]Z5uHt4AwYb4[/YOUTUBE-ID]
De brukar uppträda på större jaktmässor.

[YOUTUBE-ID]dEfCM85ackw[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...