snabb däckfråga!

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Tänkte jag skulle inhandla däck från Tyskland nu eftersom min däck numera ser ut som ett par bildäck...

Till frågan, jag hade tänkt köpa ett par Michelin Pilot Power, fram och bak till hojen. Om ni kollar på sidan och Michelin-däcken så finns det 2 stk likadana fram och 2 stk likadana bakdäck....samma pris och betäckning vad jag kan se.

Borde väl inte spela någon roll vilket man tar väl? :va

däck-länk!!!

Och sen om någon har beställt härifrån skulle jag gärna vilja veta hur det gick eller om det finns något annat bättre kanske billigare ställe?

Tack på förhand!

/peter

$noop skrev:
Tänkte jag skulle inhandla däck från Tyskland nu eftersom min däck numera ser ut som ett par bildäck...

Till frågan, jag hade tänkt köpa ett par Michelin Pilot Power, fram och bak till hojen. Om ni kollar på sidan och Michelin-däcken så finns det 2 stk likadana fram och 2 stk likadana bakdäck....samma pris och betäckning vad jag kan se.

däck-länk!!!

Och sen om någon har beställt härifrån skulle jag gärna vilja veta hur det gick eller om det finns något annat bättre kanske billigare ställe?

Tack på förhand!

/peter

Det finns inget bättre och billigare ställe! Fick mina Sportec M-1 på tre dagar.

När det gäller beteckningen så är den ena sorten troligen till en speciell hoj. Det finns tex ett Sportec M-1 B som endast är till en BMW-modell.

Lurch skrev:
Det finns inget bättre och billigare ställe! Fick mina Sportec M-1 på tre dagar.

När det gäller beteckningen så är den ena sorten troligen till en speciell hoj. Det finns tex ett Sportec M-1 B som endast är till en BMW-modell.

Hmmmm...okej...men om däcket endast är till för en speciell modell så borde väl det nästan vara skrivet tycker man? :confused:

Jaja, det blir nog säkert bra ändå

ord nr slutar ju på -40906 på bägge

så det e nog ingen skillnad

Eller vad har jag missat :va :tungan :tungan

har också funderat på dedär.. vad alla olika bokstäver efter står för...

$noop skrev:
Hmmmm...okej...men om däcket endast är till för en speciell modell så borde väl det nästan vara skrivet tycker man? :confused:

Jaja, det blir nog säkert bra ändå

Såg att det var samma nummer på dessa däck... Konstigt. Olika pris på bakdäcket dock?

Skumt.

Beställde mina Pilot Power därifrån.Gick finfint!
Tog 3-4 arbetsdagar sen var de hemma! :tummenupp
Ang. beteckningar så hade jag samma problem,jag gick på en lite högre bokstav i tron att de skulle vara lite nyare :confused: De däck som är till speciella märken och modeller brukar det stå i texten...
Jaja..snabbt och smidigt gick det iaf!
Detta blev min nota för fram och bak (190 bak):

"Warenwert 267,55 €
Shipping costs 17,40 €

Total sum 310,36 €
Included value added tax of 16% 42,81 €"

billigt

$noop skrev:

däck-länk!!!

Tack på förhand!

/peter
Hej
köpte mina metzler m1 på mcdackonline.com 1164 kr inkl frakt frakten tog 3 dagar dom har jätte bra priser
Stefan

Billiga däck i Sverige som sagt...

$noop skrev:

däck-länk!!!

Tack på förhand!

/peter

Fick igår mitt däck från www.mcdackonline.com !
Metzler Roadtec Z6 för 1495 inkl frakt
3 dagar tog det och kanonservice och grymt bra priser !
Polaren gjorde likadant. dock 5 dagars leveranstid men han var nöjd.
Rekommenderas varmt !! :tummenupp :tummenupp

jodå, mcdäckonline hade bra priser om man jämför med andra svenska butiker men jag tror ändå att jag nästan tjänar 3-400:- på att beställa från Tyskland och då räknar jag med frakten....

Ingen som sitter och håller på nåt nytt schysst däckstest?

Tänkte se ifall jag kunde hitta några billigare däck än pilot power som funkar bra. Kommer ändå inte att köra på bana eller nåt.

Någon med nåt bra förslag?

undrar bara, kränger ni på däcken själva eller låter ni en firma göra det åt er. I så fall hur mycket tjänar man eg. på att beställa via dackonline?

Köpte mitt Pilot Power från Comi (se banner längst ner till vänster).
Power funkade inget vidare när det var varmt, +25, det vart helt enkelt för varmt (sladdar läskigt okontrollerat ut ur kurvorna). :(
Nu har jag beställt SuperCorsa istället, både fram och bak :)

sandstream skrev:
Nu har jag beställt SuperCorsa istället, både fram och bak :)

Men det är ju bandäck, sånt kan man inte ha på gatan. Tänk på hur många värmecykler ett sånt går igenom på en söndagskörning.

Victor skrev:
Men det är ju bandäck, sånt kan man inte ha på gatan. Tänk på hur många värmecykler ett sånt går igenom på en söndagskörning.
Gör dig inte dummare än vad du är Victor :fatta!
Värmecyklerna existerar och påverkar däcken olika beroende på vad de är gjorda för.
Den tråd som du tänker på var mer ett teoretiskt resonemang från min sida och det fick jag fan för :)

sandstream skrev:
Gör dig inte dummare än vad du är Victor :fatta!
Hörru, passa dig för att överskatta folk. Jag är inte så smart som jag ser ut att vara.

sandstream skrev:
Jag kör med gatdäck så antalet heat cycles saknar betydelse :)
Kör för sakta för att ens börja fundera på race däck.
Har du fått upp farten så mycket helt plötsligt eller kan du haft fel?

Victor skrev:
Hörru, passa dig för att överskatta folk. Jag är inte så smart som jag ser ut att vara.
Du verkar visst vara en smart snubbe :tummenupp

Victor skrev:
Har du fått upp farten så mycket helt plötsligt eller kan du haft fel?
Var på Midlanda i 2 dagar och började få sladd ut ur kurvorna, något jag inte fått tidigare (3 dagar på Gotland Ring tex).
Körde 1.01 på Sviestad utan att hålla fullt på rakan (låg bakom en instuktör)och med feg-gas ut ur kurvorna så lite bättre däck ska bli kul att prova :)

Heat cycles är inget jag har hittat på (även om en del som inte kände till det vill få det att låta så), kolla originaltråden så ser du en länk till en artikel i ämnet.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D