Snöslunga from hell

Ser ofta Banverkets baltazar-maskin som de använder till att tina upp växlar. Ser den ofta i arbete eftersom jag har centralens bangård nedanför mitt fönster. I morse tog jag en bild på den när jag väntade på tåget.

Den tycks funka som en jättelik damsugare. Ev kan den även reverseras och blåsa hetluft genom snoken, som ett kokoverk. Snoken fjärrstyrs av mannen framför loket som har en låda på magen.

Ser lite läbbigt ut när operatören knallar framför loket/maskinen som skräckinjagande villigt följer efter, styrt av fjärrkontrollen på magen. Vore en trist självmarkering om framåtknappen hängde sig i fjärrkontrollen :gnissla
jag har viss fjärrkontrollsvana ety jag kört lyftkran några år.
Där känns det naturligt.
Körde fjärrstyrd grävmaskin några dagar.
Det var skitskoj!

jag har viss fjärrkontrollsvana ety jag kört lyftkran några år.
Där känns det naturligt.
Körde fjärrstyrd grävmaskin några dagar.
Det var skitskoj!

Jo jag har kört mycket kran också, lastat hundratals ton med ammmunition och torpeder med fjärrstyrd kran. Så det det var inte det jag menade.

Du får kolla in maskinen i arbete själv så förstår du vad jag menar, det ser intuitivt läskigt hut när en dutt på fjärrkontrollen får loket att på bråkdelen av en sekund ta ett 1-meters kliv framåt bakom mannens rygg, hans står bokstavligen mellan buffrarna. Men det är ju en vanesak och kalkylerad risk bara. Men det ser scary ut. Som att stå under hängande last.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back