Snöskoter?

Diversion skrev:
Sen kommer vi ju i en annan prisklass oxå, runt 130k om jag minns rätt.

Själv har jag alltid kört Yamaha. Fram till 96 hade dom den s.k. TSS ibland kallad T.S framvagnen pumptermosarna alltså. Den har fått mycket spott och spe men själv gillar jag den även om den kräver lite tillvänjning.

Nuförtiden ser ju Yamaha och Polaris rätt lika ut i framvagnen. Går stabilare men inte lika kul. Tyckte dom gamla TS maskinerna Phazer och Exciter var kul, man styrde dom mycket med kroppen. Nyare maskiner styr man istället men i gengäld känns dom mindre vingliga.

En skoter som jag tycker är vinglig är skidoo summit har bara kört 01... pga den smala spårvidden... så när man satte sig på ZR'n efter åt så känndes den stabil som en lastbil... typ... :rolleyes:

RJ skrev:
När det gäller dåliga Polaris tripplar är det framförallt 750-800 cc som har varit dåliga, har aldrig hört talas om en 600 trippel som har gått sönder men det finns säkert.
Det där med vevaxeln skall väl vara åtgärdat på garantin om det är en svensksåld skoter.

en släkting hade en 600 som skar 3ggr åt honom när den var ny, tror att det var typ en 95'a, men det gick ju på garantin som tur var...

Hurtig skrev:
En skoter som jag tycker är vinglig är skidoo summit har bara kört 01... pga den smala spårvidden... så när man satte sig på ZR'n efter åt så känndes den stabil som en lastbil... typ... :rolleyes:

Inte så konstigt då Summiten är byggd för att kasta runt i meterdjupt puder medans ZRn är rena rama motsatsen.

Edit: Hur stabil är en lastbil!? :rolleyes:

Last edited:
Kom precis hem med brorsans fynd som blev inhandlat Bergvik (strax norr om gävle) det blev en Polaris Indy Storm 800
-97 :bow går hur fint som helst ett ruggigt drag :tummenupp
24 000:- fick vi ge för den.

Kan rekommendera dej Skidoo MXZ600 :tummenupp
Väldigt trevlig maskin, hade min i 2 år men så sålde jag den pga pengabrist :( . Hade gjärna haft kvar den.

:hej :hej :hej

Tack för alla goda råd, hade en arbetskompis som var nedflyttad norrlänning och påstod att skoter var som att åka cross och racehoj på en gång fast dubbelt så kul!.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back