Det är ju som någon sa att de flesta skotar är faktiskt bra... men det finns vissa modeller man ska akta sig för..
Som tex så är Polaris 3 pip -93 till -97 allmännt känd att inte hålla så bra.
Av någon outgrundlig anledning har också Arctic Cat fått ett dåligt ryckte men det kan beror på deras tidigare modeller som inte hade sån bra kvalite...
Jag har själv en A-C ZR 500 -98, helt klockren skoter tycker jag...
Det sitter en 500 cc suzuki motor på ca 95 hästar, vatten kyld, Fox racing dämpare sitter som standard i både framvagn och i boggin. Den gör mätaren ut vilket är 170 km/h på mätaren men verklig fart kanske det är 150 - 160 km/h...
En A-C ZR 500 -98 går på ca 30 000 kr medan ZL är något billigare enda skillanden är att ZL inte har Fox dämparna...
A-C ZR/ZL är kanske lite av poser skoter pga att den lyfter skidorna väldigt lätt och ganska många gillar inte att den lyfter skidorna titt som tätt, jag har flera polare som inte gillar A-C pga av det och att dom får lite dålig kontroll över skotern av att den kan lätta skidorna när man svänger också speciellt innerskidan men det är ju dock bara en vanesak, själv så gillar jag när den är så. Sen har ju ZR en skön grön färg...
En 500 cc skoter håller faktiskt jämnt med större skotara typ 600- 800 cc upp till ca 100km/h, oftast så brukar 500'orna dra de större maskinerna i ax..
så då kanske en 500 kan vara intressant i försäkrings synpunkt.. för min 500 betalar jag 2800 kr helåret/helförsäkring
Hoppas att du hittar något kul...