Snöskoter backflipp

gammal som fan!!
kolla crusty 10 där finns det en jävla massa som gör backflips med snöskoter..

Sett den. rätt så läskig tycker jag.

ps. ska egentligen ligga i ot

jävla tur killen har som inte blir träffad av skootern på vägen ner!

usch, fan va nära de va.
en skooter e väl inte sådär super lätt heller...

/N

Det där är ju Olov J´s försök.. kolla in ninelives.se om ni vill läsa mer om honom ;)

Jag har en film på datorn där det är en svensk kille som sätter en backflip med snöskoter. Kan det kanske vara samma kille i ett nytt försök kanske?

Last edited:
Fattar inte hur han tänkte egentligen, vart skulle han sätta landningen om han väl kom runt? Hoppet e ju typ bara 4m brett och han kommer i 50-60km/h..? :va

Lill-Duccen skrev:
Jag har en film på datorn där det är en svensk kille som sätter en backflip med snöskoter. Kan det kanske vara samma kille i ett nytt försök kanske?

Första svensk att (officiellt) prova på backflip på snö med snöskoter var killen på filmen ovan, Olov Johansson..och det gick ju som det gick.

Bara någon dag efter så satte Micke Ljungberg en backflip, vilket han alltså var först i Sverige med att göra.. Det är antagligen den som du har på film.

Efter Micke så är det bara en till kille som har klarat att flippa i sverige, Kalle Johansson heter han, lite av en doldis som för typ en månad sen dök upp från ingenstans på nätet med ett litet filmklipp med en avklarad flipp..på första försöket! Vid hans andra (tror jag) försök så krossade han hälen om jag inte minns helt fel..

Basse, Nog hade han fått plats att landa, felet verkade ju vara vinkeln på upphoppet och farten..

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back