Snöovädret --> jäävla bajssikt!

Bör du i en tunnelbanestation eller?, med tanke på att vi andra har fått ca 20 cm sedan igår....

Nä, men det verkade som jag drog en turlott då, i Farsta föll det bara någon cm, och hälften blåste iväg, tvivlar du är du välkommen själv att titta förbi.

Hur många centimetrar föredrar du?

Om det inte framgick tydligt i mItt högst ironiska inlägg så svar:0cm

Last edited:
Alltid lika kul att gå upp på morgonen och bli tvungen att skotta sig ut från gården. Satans plogbil att stapla upp en 4 dm hög vall :huvet

Nostradamus alla profetior har väl inte heller slagit in.;)
Här i Skåne engagerar vi oss enbart i www.dmi.dk då de även ställer en prognos för oss östdanskar.

Paradoxalt nog har vi mest slask här på den Skånska västkusten nu.

Alltid lika kul att gå upp på morgonen och bli tvungen att skotta sig ut från gården. Satans plogbil att stapla upp en 4 dm hög vall :huvet

Klaga inte ...

dsc00835ow.jpg
dsc00843gy.jpg
dsc00834q.jpg

för er som är som mig och inte ser bilderna slänger jag upp url också..

http://img121.imageshack.us/i/dsc00835ow.jpg/
http://img138.imageshack.us/i/dsc00843gy.jpg/
http://img683.imageshack.us/i/dsc00834q.jpg/

Last edited:
Hoho, kul att se folk hoppa omkring för att hålla värmen när man väntar på bussen. Bara 23 minus i morse jävla veklingar :)

är de bara jag som inte ser bilderna jag precis la ut? :confused:

länkarna funka i alla fall... Ja, jäklar va snö! Hahaha

Hoho, kul att se folk hoppa omkring för att hålla värmen när man väntar på bussen. Bara 23 minus i morse jävla veklingar :)

Bor i liljeholmen som är en knutpunkt... Står hundratals utanför fönstret och fryser och bråkar om taxi... Och jag hämtade dottern som går i plugget 10 min bilfärd här i från... Men nu tog det 1 timme och 45 min att köra hem... :näsblod

Last edited:
Ännu en jävla vädertråd!!!
Duger inte dom andra femtioelva trådarna?`Haha.

Jag har inget problem med snö, tvärtom! Älskar att åka skidor i backen och utanför när det har kommit nytt skönt puder.
Dock så tycker jag i detta fall att plogbilen ställer till med mer besvär än nytta när dom plogar upp vallar framför folks gårdar. Gick så bra innan dom började ploga den 2 meter breda vägen...

Jag har inget problem med snö, tvärtom! Älskar att åka skidor i backen och utanför när det har kommit nytt skönt puder.
Dock så tycker jag i detta fall att plogbilen ställer till med mer besvär än nytta när dom plogar upp vallar framför folks gårdar. Gick så bra innan dom började ploga den 2 meter breda vägen...

Så du ser hellre att dom ger fan i att ploga då? :va

Jaha. I dag så var det ju uppehåll, så jag tog hojen till grannbyn för att hämta ett paket.
Det blev en liten tur på 35km i -11C°.
Underbart!
Slippa att åka i en varm och skön bil :D

Kan tilläggas att det var lite klent med hojar ute. Inte en enda såg jag som jag kunde hälsa på... Dåligt... :D

Last edited:
Så du ser hellre att dom ger fan i att ploga då? :va

Just den lilla vägen, ja tack :)
Vi spårar upp den så fint utan deras hjälp.

I morse hade dom hyvlat vägen, kom inte ut alls pga att is/snöresterna hade fryst fast till en fin liten mur framför infarten. Grannen gjorde ett tappert försök och fastnade med underredet, stod fortfarande kvar där enl gumman hemmavid.

Själv fick jag ta taxi till jobbet pga detta :glömdet

I morse hade dom hyvlat vägen, kom inte ut alls pga att is/snöresterna hade fryst fast till en fin liten mur framför infarten. Grannen gjorde ett tappert försök och fastnade med underredet, stod fortfarande kvar där enl gumman hemmavid.

Då är det ju bara snacka med han som kör och be han att lyfta på plogen när han kör förbi dig, svårare än så är det inte :tummenupp

Men varenda villaägare i hela sverige skottar väl sin egen infart efter plogbilen... Du tog alltså taxi i stället för att göra ett ryck med snöskyffeln? Låter som du är lat...
Jag är i alla fall glad att dom plogar småvägarna nån gång emellanåt. Hur skulle det se ut om dom aldrig plogade småvägarna?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg