Snön smälter!

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
Det är något på gång...var nere på Strandvägen på lunchen och banne mig va snön smälte över allt...det tändes ett hopp inom mig, det kanske är slut på vintern snart? kanske skulle man skaffa en sladdlös hårtork och hjälpa till lite?!

*längtar efter att komma igång*

Det ska snöa igen!

Här utanför fabriken så lastar dom snön på lastbil o skickar iväg... "Du ska inte tro det blir sommar, ifall inte nån sätter fart..." :banana

HanneZ skrev:
Det ska snöa igen!

Här utanför fabriken så lastar dom snön på lastbil o skickar iväg... "Du ska inte tro det blir sommar, ifall inte nån sätter fart..." :banana

Mmmm, smart dom är här då! Dom dumpar snön i ån... Vafan tänker dom på :fatta! Nu kommer jag fastna med dragen i massa snö i sommar när jag ska fiska :3freak

Hinkas skrev:
Mmmm, smart dom är här då! Dom dumpar snön i ån... Vafan tänker dom på :fatta! Nu kommer jag fastna med dragen i massa snö i sommar när jag ska fiska :3freak

:rofl

inte så schysst mot fiskarna heller, de kanske fryser ihjäl, eller om de får snön i huvudet så blir de kanske medvetslösa...

MiZou skrev:
:rofl

inte så schysst mot fiskarna heller, de kanske fryser ihjäl, eller om de får snön i huvudet så blir de kanske medvetslösa...

Ja det också! Tänk, ett lastbilslass snö väger ju en hel del!

Edit: fast å andra sidan så behöver jag inte göra massa is i frysen till sommarn heller då, för det ligger redan massa snö i vattnet och kyler ner det :tummenupp

Hinkas skrev:
Ja det också! Tänk, ett lastbilslass snö väger ju en hel del!

minst flera kilo, firrarna är ju inte riktigt förberedda för att få ett lastbilslass i skallen heller, om de inte har hjälmar och sådant förstår...du kanske borde skriva ett varningsmeddelande och lägga i ån?

MiZou skrev:
minst flera kilo, firrarna är ju inte riktigt förberedda för att få ett lastbilslass i skallen heller, om de inte har hjälmar och sådant förstår...du kanske borde skriva ett varningsmeddelande och lägga i ån?

Jag brukar skriva små post-it lappar och kasta i sjön men dom flyter iväg innan fiskarna hinner läsa dom... Kanske man ska tejpa fast dom på en sten och kasta i...

HanneZ skrev:
Det där gör dom bara för att liken inte ska flyta upp.

Achså! Det är alltså en konspiration! KGB tillsammans med kommunen försöker undanröja bevis för ett kraschat ufo, alltså täcker dumpar dom först det i vattnet och sedan täcker dom över det med snö!

Obs. Jag vill också ha sommar, som ni ser så kan vintern ställa till med stora problem för en stackars hjärna, speciellt om den blir snabbt nedkyld på väg till jobbet där det inte finns någonting att göra så att man måste sitta på sportghoj och skriva inlägg som igentligen är helt meningslösa hela dagarna och hoppas på att värmen snart kommer krypandes *drar ett djupt andetag*

MiZou skrev:
kanske skulle man skaffa en sladdlös hårtork och hjälpa till lite?!
308933_X_2004-07-02_084709.jpg

98kr på Clas Ohlson :tummenupp

Här strålar solen rejält. Skulle gissa på 3-5 grader iaf.
Ser den tunga blöta snön rinna ner i brunnarna :banana

Tycker ALLA (även icke hojåkare) borde införskaffa sig en rejäl byggfläkt som dom sedan hänger ut genom fönstret... :4skrika

Eller varför inte bergvärme i vägnätet!? :rolleyes:

Edit: Här så visar termometern +5.2 i skuggan! :banana

MikkE skrev:
Kan ta kort, men inte föra över till kåmpjutern :mad:
Är på jobbet

I solen är det säkert 8-10 grader

Äh.. spara minnet till den dag då vi möts igen så du kan förgylla det me en pörri pöjk som ja
:yoparty

Jag hoppas inget på detta måjjnande, bara bluff!!
Ska iväg o köpa mej en snöskoter nu utifall att....

:tomten

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...