Snöband ?

Problemet med dessa underliggande kitt och hellst detta som har en backomvandlare för att driva bandet rätt väg. Dom stjäl så in i nordens med pullver ur motorn!! Växellådan lär högst klara 10-15 tim!! Hellst på crossar därimot xr 650 och ktms stora maskiner skulle ju hålla längre. Därimot finns det bättre kitt som inte tjäl nämnvärt med pullver vad dom nu heter ??Men bygger på matta inne i svingen dvs smalare ,Finns 3 olika märken minst...dom har större vändradie på mattan så dom ghår lättare ocg är lättare + mindre komplicerade. Finns ju en ktm snubbe här på forumet som har en bra byggtråd med en smart lösnig..Sök..

Hittade snubben som byggt ett bättre fungerande kitt än dessa lådor:gnissla
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=145217&highlight=skoter+matta
 
Last edited:
det var ju någonting sådant jag hadde tänkt mej :D
så Växellådan håller inte så länge, men hur e det på en 690 smc e det nå att rekomendera ???
 
det var ju någonting sådant jag hadde tänkt mej :D
så Växellådan håller inte så länge, men hur e det på en 690 smc e det nå att rekomendera ???

På 690 håller det bra!! Men man ska inte tokplåga dom i djup snö på samma växel under längre stunder.. Jag är nog nöjd med ett kort smalt band så det precis håller för skoterspår och mindre snö..
 
sant :D snubblade på denna länk http://www.attrax.net/index.htm 13,500Kr undra hur bra bär det e i snön med dom....

Den menar jag också..) 9kg extra bara och ev lättare den nyaste vers med i plast? 13500 i sverige är inte farligt men då ingick ju inte skidan!! Jag skulle verkligen vilja ha just den skidan med hjul iv ,,då tappar man inte gyrokrafftyen + att man kan åka på ren is om man har dubb i däck och matta-(men men 17800!!) Jag tror det är nödvändigt med endurodubb i mattan så man har någon kontroll på hårt underlag typ väg is!! Skidan skulle man ju kunna klatra till själv i värsta fall.:rolleyes:

Synd att dollarn gick upp så farligt men det är värt att kolla upp priset från over there ändå!!
 
Ja nog e det bra nog överpris på skidan 4300:- då får man nog göra många fel om man skulle tillvärka en själv..
asså du menar "9kg extra bara och ev lättare den nyaste vers med i plast?"=skidan eller bandet ?
men jag tror ju risken e ju rätt så liten att det blir nå landsvägskörning om man köper ett sådan kit...vem vill köra på en plogad väg när man kan köra i snön :D
jag har inte lyckats få fram vad det andra kittet kostar från *Fabrik* har du någon susning?
 
Problemet med dessa underliggande kitt och hellst detta som har en backomvandlare för att driva bandet rätt väg. Dom stjäl så in i nordens med pullver ur motorn!! Växellådan lär högst klara 10-15 tim!!

Vart sitter den backomvandlaren då?

I navet där bak?

Satt själv och tänkte vad fan "bakhjulet" snurrar åt fel håll vid 2:50:va
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top