Snöband ?

Problemet med dessa underliggande kitt och hellst detta som har en backomvandlare för att driva bandet rätt väg. Dom stjäl så in i nordens med pullver ur motorn!! Växellådan lär högst klara 10-15 tim!! Hellst på crossar därimot xr 650 och ktms stora maskiner skulle ju hålla längre. Därimot finns det bättre kitt som inte tjäl nämnvärt med pullver vad dom nu heter ??Men bygger på matta inne i svingen dvs smalare ,Finns 3 olika märken minst...dom har större vändradie på mattan så dom ghår lättare ocg är lättare + mindre komplicerade. Finns ju en ktm snubbe här på forumet som har en bra byggtråd med en smart lösnig..Sök..

Hittade snubben som byggt ett bättre fungerande kitt än dessa lådor:gnissla
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=145217&highlight=skoter+matta

Last edited:
det var ju någonting sådant jag hadde tänkt mej :D
så Växellådan håller inte så länge, men hur e det på en 690 smc e det nå att rekomendera ???

det var ju någonting sådant jag hadde tänkt mej :D
så Växellådan håller inte så länge, men hur e det på en 690 smc e det nå att rekomendera ???

På 690 håller det bra!! Men man ska inte tokplåga dom i djup snö på samma växel under längre stunder.. Jag är nog nöjd med ett kort smalt band så det precis håller för skoterspår och mindre snö..

sant :D snubblade på denna länk http://www.attrax.net/index.htm 13,500Kr undra hur bra bär det e i snön med dom....

Den menar jag också..) 9kg extra bara och ev lättare den nyaste vers med i plast? 13500 i sverige är inte farligt men då ingick ju inte skidan!! Jag skulle verkligen vilja ha just den skidan med hjul iv ,,då tappar man inte gyrokrafftyen + att man kan åka på ren is om man har dubb i däck och matta-(men men 17800!!) Jag tror det är nödvändigt med endurodubb i mattan så man har någon kontroll på hårt underlag typ väg is!! Skidan skulle man ju kunna klatra till själv i värsta fall.:rolleyes:

Synd att dollarn gick upp så farligt men det är värt att kolla upp priset från over there ändå!!

Ja nog e det bra nog överpris på skidan 4300:- då får man nog göra många fel om man skulle tillvärka en själv..
asså du menar "9kg extra bara och ev lättare den nyaste vers med i plast?"=skidan eller bandet ?
men jag tror ju risken e ju rätt så liten att det blir nå landsvägskörning om man köper ett sådan kit...vem vill köra på en plogad väg när man kan köra i snön :D
jag har inte lyckats få fram vad det andra kittet kostar från *Fabrik* har du någon susning?

Problemet med dessa underliggande kitt och hellst detta som har en backomvandlare för att driva bandet rätt väg. Dom stjäl så in i nordens med pullver ur motorn!! Växellådan lär högst klara 10-15 tim!!

Vart sitter den backomvandlaren då?

I navet där bak?

Satt själv och tänkte vad fan "bakhjulet" snurrar åt fel håll vid 2:50:va

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...