Snöar i Malmö

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Har spenderat hela helgen hos mina föräldrar i Alingsås utanför Göteborg. Eftersom min nyinköpta hoj står där hade jag hoppats på en snöfri helg så jag hade kunnat köra lite, men nej...
Kom hem till Malmö i söndags igen och på mångdag morgon när jag ska till skolan är det första jag ser...snö!!!
Vilket väder är det idag? Snö :mad:

Är det någonstans i detta avlånga land där det inte är snö?
Snart är det mars månad, borde inte snön försvinna snart? Kan inte komma ihåg att det varit snö in i mars det senaste året/åren....

Det kallas nukleär vinter. Ett mystiskt väderfenomen som uppkommer ungefär var hundrafjortonde år. Historiskt sett har det varit snötäcke ända in i juni under de här nukleära vintrarna.

Får ju innerligt hoppas att det fina vårvädret behagar att visa sig snart.
Har bokat den första körlektionen om 8 dagar. Har inte snön försvunnit innan dess vet jag inte vad jag tar mig till.

Eftersom jag inte kunde köra på riktigt när jag var hos mina föräldrar så körde jag fram och tillbaka på garageuppfarten. Så nu har jag fått blodad tand (på gott och ont) vilket gör att jag längtar till våren som aldrig förr..

McB skrev:
Det kallas nukleär vinter. Ett mystiskt väderfenomen som uppkommer ungefär var hundrafjortonde år. Historiskt sett har det varit snötäcke ända in i juni under de här nukleära vintrarna.

Var det ett konstigt skämt eller sanning?
Länk till sida där man kan läsa mer?

Halogen skrev:
2-3timmar kanske, vägarna har börjat snöa igen och det blåser rätt friskt. :gnissla
Dom första flingorna kommer här nu, möööööööög va lång tid de kommer ta o åka hem. På tal om inget. Vad fan är det för fel på folk. Dom ser EN snöflinga i luften o direkt hänger dom sig på bromsarna o vägrar köra mer än 30. Kan man få böter för att köra för långsamt?

LayDeeOmega skrev:
När ställde ni på/tug ut era hojar från vintervilan förra året?
I början på Juni

LayDeeOmega skrev:
Snart är det mars månad, borde inte snön försvinna snart? Kan inte komma ihåg att det varit snö in i mars det senaste året/åren....

Förra året var det snö i E-tuna den 15 mars..det kommer jag ihåg för dotran fyllde 6 år och fick en cykel...

LayDeeOmega skrev:
usch.... lång väntan kvar i så fall :(

Mmmm, jag vet! Det är så jobbigt att vänta! Förra veckan var det +5grader och sol en dag, nästa dag snöade det och var minusgrader igen.. :mad:

Nienna skrev:
Mmmm, jag vet! Det är så jobbigt att vänta! Förra veckan var det +5grader och sol en dag, nästa dag snöade det och var minusgrader igen.. :mad:

Det kommer att bli runt 5 minusgrader här hela veckan. Förutom på lördan, då blir det runt tio minus. :huvet :huvet :4skrika :4skrika :3freak :död :mad:

Här i karibien är det 28 grader och sol.

Ja, det är ungefär 28 grader i vattnet också... :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg