Snöar det?

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Driver dom med oss eller snöar det i Skåne? här i fjöllträsk är det bara några flingor

Nå skånningar berätta nu om ni har nå snö och om vi kan komma och köra skoter
där nere :tungan

Det har väl inte snöat mer än ca 10cm men i kombination med hård blåst så bildas där drivor. Hade just en hjulastare att gräva fram mitt garage drygt 2m höga drivor.

bandvagn384_65771a.jpg
:yoparty

downtown trelleborg just nu. zooma gärna in och kolla på bilen på parkeringen

Bifogat

• DSC00313(2).jpg
    DSC00313(2).jpg
    77.3 KB · Visningar: 161
  • DSC00312(2).jpg
    DSC00312(2).jpg
    77.1 KB · Visningar: 159
10 cm snö o bandvagnen går ut :näsblod

10 cm snö o bandvagnen går ut :näsblod

Har dom köpt en bandvagn tänker dom väl använda skiten med, oavsett hur onödigt :D

Vi har väl 10-20 cm, men upp till en halvmeter i drivorna.

Detta i mellersta-västra skåne.

Edit: Det finns kanske värre, men jag har inte varit utanför huset än :tungan :D

Jag tyckte det var ganska kul när jag läste att det var snöstorm i göteborg och så visar dom en bild på en bil som ligger på en äng och så är det typ fem centimeter snö, gräset syntes ju för fan.

5 stycken av 50 kom till jobbet igår morse, resten var "insnöade". Inklusive ett helt gäng som bodde på gångavstånd till jobbet. "Hej, vi kan inte komma idag för vår bil startar inte/är helt insnöad och vi är för lata för att skotta loss den". Jag jobbar själv natt så jag var påväg hem då.

Snöröjning finns inte här nere, det är helt sanslöst, de kör gatorna en gång var 4:e timme ungefär och förväntar sig att det ska räcka. Det är bara de stora gatorna. Fyra gator i Landskrona var plogade igår morse och idag, alltså 36 timmar efter snöovädret började, plogade de min gata - som dock inte är nån avkrok utan rätt centralt. Cykelbanorna är bara ett par stycken körda.

x1p2Wff27YrL-pM4x8zgxgL5-IQmBfeUDop9DpQ-kWkG_IZaH6RYcwR5HhRZL3bLdCQeT2Xc5Om6Lax-pRtLp6s4Y7sxnU6_Z0uYn13guYQskU

(bild från igår f.m)

Hade snön bara lagt sig jämt över allt så hade det inte varit några problem :gnissla

Men nu är det ju för faaaan barmark och sen 1-2 meter höga drivor som kan vara upp till 20 m långa :huvet :huvet

x1p2Wff27YrL-pM4x8zgxgL5-IQmBfeUDop9DpQ-kWkG_IZaH6RYcwR5HhRZL3bLdCQeT2Xc5Om6Lax-pRtLp6s4Y7sxnU6_Z0uYn13guYQskU

(bild från igår f.m)

Hade snön bara lagt sig jämt över allt så hade det inte varit några problem :gnissla

Men nu är det ju för faaaan barmark och sen 1-2 meter höga drivor som kan vara upp till 20 m långa :huvet :huvet

har du varit inne i stan och gått på gågatan? där är ett antal sånna :(

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...