Snö?

Solan

PotatoesMc.com
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
CBR 600RR - nu lite nyare!
Det här måste vara ett skämt!
Vad har jag gjort för att förtjäna detta?!
Jag åker till Johannesburg i morgon och idag meddelar Expressen att det snöar för första gången på 25 år i Johannesburg just nu.
Ska jag packa ur badkläderna och ta med mig skidor istället?! Morr!

http://www.expressen.se/index.jsp?a=647554

Snöstorm - i Sydafrika
Sydafrikas meteorologer har det inte lätt.
För första gången på 25 år snöade det i Johannesburg.
- Utflippat skulle jag inte säga, men i högsta grad ovanligt, sa Kevin Rae vid vädertjänsten i Pretoria.

Bifogat

• 98e50f22.jpg
    98e50f22.jpg
    6.4 KB · Visningar: 134
Haha fyfan vilken mardrömm om du kommer dit och det är 2 meter snö :pannkyss

Edit: Kom just på anledningen! Det måste vara för att du kör 2takt :P

Last edited:
sorry, förstår att du är besviken men inget är roligare än ironi :rofl

När åker du, det kanske hinner smälta?

Solan skrev:
2347881Snöstorm - i Sydafrika

Jag kan frivilligt ta din plats och åka dit, självklart ska du inte behöva uthärda sådan pina som Sydafrika!

Men det låter udnerligt, det måste vara all hårspray som ligger till grund för dessa klimatproblem ;)

-@ndreas

Vädret runtom hela världen är fuckat.

Men att det snöar nu? i början av Augusti?

Swedie skrev:
2347906 Vädret runtom hela världen är fuckat.

Men att det snöar nu? i början av Augusti?

du missade den Lektionen i skolan lr det är vinter nu på andra sidan Jordklotet :tungan

Ja, ironi är roligt...när det inte handlar om mig. Hela poängen med att vara skadeglad är ju att det dåliga ska drabba andra.
Jag åker som sagt imorgon, så det kanske hinner smälta.:tomten

Solan skrev:
2347926 Ja, ironi är roligt...när det inte handlar om mig. Hela poängen med att vara skadeglad är ju att det dåliga ska drabba andra.
Jag åker som sagt imorgon, så det kanske hinner smälta.:tomten

Kom hit istället.. Här äre varmt och gott!!

Gottis skrev:
2347916 du missade den Lektionen i skolan lr det är vinter nu på andra sidan Jordklotet :tungan
Känner till det jo... men i afrika? lol... även i Australien o andra länder så brukar det inte bli en direkt "vinter" av det hela. Utan kanske 10 grader varmt istället för 30-40

d1ce skrev:
2347932 Annars blir det solarium och badhus, det är inte fyskam det heller ;)

Trevlig resa!

-@ndreas

Ha ha...åka dit för att sola solarium låter sådär faktiskt, så desperat är jag inte.

Nej jag hoppas på att snön vänder åt ett annat håll. Man kan ju inte åka på safari i snöstorm, fast å andra sidan så kanske det inte snöar i mitten av landet.
Om inte annat så får jag väl värma upp mig på Mauritius dit resan går om en vecka.

Solan skrev:
2348000 Ha ha...åka dit för att sola solarium låter sådär faktiskt, så desperat är jag inte.

Nej jag hoppas på att snön vänder åt ett annat håll. Man kan ju inte åka på safari i snöstorm, fast å andra sidan så kanske det inte snöar i mitten av landet.
Om inte annat så får jag väl värma upp mig på Mauritius dit resan går om en vecka.

Haft några vänner som varit där, de har iaf inte sagt annat än att det var toppen! Tvärilskna, ylande babianer som vill ha din mat, gott vin, fina golfbanor, varmt och skönt, sen skulle även udden (cape xxx??) där oceanerna möts vara fint.

Well, som sagt, trevligt resa :)

-@ndreas

Solan skrev:
2347926Jag åker som sagt imorgon, så det kanske hinner smälta.:tomten

För hoppningsvis så har ju Expressen fel som vanligt men man vet ju aldrig :rolleyes:. Hoppas du får lite sol iaf :).

"Och meteorologerna spår fortsatt snöande i Sydafrika."

Känner en kille som var där för ett par år sedan, han hade en trevlig semester, borträknat den dagen han blev rånad av bushmen, mitt i stan med machetes och hyenor :näsblod

Annars har jag bara hört trevliga saker om landet. :D

Aleksander skrev:
2348314 Känner en kille som var där för ett par år sedan, han hade en trevlig semester, borträknat den dagen han blev rånad av bushmen, mitt i stan med machetes och hyenor :näsblod

Annars har jag bara hört trevliga saker om landet. :D

Jag hoppas slippa sånt eftersom jag åker skyddad-verkstad-stil, (all inclusive).:)

Solan skrev:
Äh, jag har redan bestämt mig för min nya röda bikini, den framhäver mina kurvor.

Du har ju misslyckats med att photoshopa bort myntinkastet där ju, som en riktig trucker :truckermage

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti